۱۹۳

عکس/ مانتو چادر | ترویج حجاب یا تخریب چادر ؟!

کد خبر: ۳۸۷۸۶
۱۱:۱۸ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۱
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:



عرضه شده در نمایشگاه قرآن !
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۵۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹۳
نظرات بینندگان
عسل
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
چرا تخریب چادر؟!! چه اشکالی داره مگه؟ مگه یه چادری نمی تونه خوشتیپ باشه؟ حتما باید آدم با چادر یاد یه آدم شلخته و بد تیپ بیفته؟!!! آفرین واقعا آفرین به اونایی که اینجوری ترویج حجاب می کنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
خوش تیپ؟؟؟؟!!!!
زن چادر رو برای حفظ از دید نامحرم به سر میکند یا برنی اینکه بگویند به به! چه خانم خوش تیپی!!
چه چادریه زیبایی!!
علوی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
هر فاکتور و اسمی می خواهد داشته باشد.فرمت های اسلامی و قرانی داشته باشد هیچ مشکلی ندارد.اتفاقا برای محجبه شدن کسانی که به سمت مانتو می روند بهتر است
reza
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
یا سلام
جالب اینجاست که این نوع لباس رو فقط چادری ها میخرن. که رفته رفته خراب میشن (خانوم یا آقای علوی)
خسرو از تهران
Switzerland
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
reza ، خجالت نمیکشی کلمه خراب را در جمله ات برای خانمها بکار برده ای؟ وای بر ما که افرادی مثل تو را باید هموطن بنامیم.
alireza h
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
جواب خسرو : خب چی بگن ؟ بگن زنان ایران همگی معصوم و بی اشتباهند ؟ نه عزیز . اگر این گونه باشد که خوش حال شما میشد چون خانم برای چشم چرانی در خیابان زیاد می توانستی ببینی.
خسرو از تهران
Switzerland
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
alireza h ، ما نمیگوئیم همه خانمها معصوم هستند. ولی این چه منطق کودکانه و عصر حجری استکه شما دارید و میگوئید خانمها با پوشیدن این لباس رفته رقته خراب میشن!؟ امیدوارم ازین حرفتان خجالت بکشید. ضمنآ چشم چرانها اکثرآ همین افراد مذهبی متعصب و کم سواد مثل شما هستند که بعلت یک عمر محرومیتی که کشیده اند، حتی پس از ازدواج هم هرگز نمیتوانند این خصلت خود را کنار بگذارند. بخود بیا.
alireza h
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
اگر حجاب منطق عصر حجری باشد لابد منطق امروزه منطقی برهنگی ست . اونی که مذهبی هستش از خدا می ترسه اما اونی که زنش را بی حجاب بیرون می فرستده مسلما خدا را قبول ندارد و چشمانش دنبال زنان دیگر نیز هست در ضمن منظور کلام من کلام بالا را به طور کامل حمایت نکردم تخریب را ، من گفتم تمام زنان ایرانی پاک نیستند کما اینکه تمامی زنان دنیا در بینشان بد و خوب است کما اینکه مردان و زنان حتی . این حرف اعتراض درش راه دارد؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
یا تمسخر چادر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
مانتوها که کوتاه شدند مسلما نوبت چادر است که لابد دیگر روسری هم نمی توان بهش گفت. این تذهبون
ستوده
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
بجای نق زدن و ایراد گرفتن در کامنتها لطفا پیشنهاد بهتری جهت حل این معضل بی حجابی و بد حجابی ارائه فرمایید . حتما کار سخت و پرزحمتیه .آره ؟؟
بحرین را کمک کنیم
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
چادر و شکل واقعی چادر برای ما ایرانی ها همون شکل و شمایلیه که مادران این مرز و بوم بر سر کردند و رضا خان پهلوی ملعون اون رو از سر این ملت کشید ... بعید میدونم خیلی سخت و پر زحمت باشه
علیزاد
United Kingdom
۰۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
خوبه خیلی‌ها پیش از نظر دادن مطالعه‌ای در پیدایش چادر بکنند
بنا به گفته ی ویل دورانت نویسنده‌ی تاریخ تمدن ایران خاستگاه حجاب در جهان است
و طبق گفته‌ی باستان شناسان ایرانیان باستان برهنگی را مایه‌ی شرمساری میدانستند
با توجه به کتیبه‌های باستانی،‌ چادر در ایران از قدیم‌الایام وجود داشته و مانتو چنانکه از اسمش برمی‌آید یک پدیده‌ی غربی با نمایش شکل و سایز بدن و البته برجستگی‌هایش است
ضمنا شما برای نظرسنجی خود امکان یادداشت نذاشتید که بگم اگه نیروی انتظامی یک جریمه‌ی مثلا یک میلیون تومانی برای هر بدحجاب میذاشت ، بدحجابی ریشه‌کن میشد
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
با زور که یک مسئله فرهنگی حل نمی شود...
مگر زمان رضا شاه شده که بیایند و با زور چادر سر مردم بکنند
امجد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
آقاي عليزاد، آيا اين خودخواهي نيست كه مايل هستيد نيروي انتظامي جريمه يك ميليون توماني براي بد حجابها بگذارد تا اين مشكل ريشه كن شود !؟ مگر همه مردم افكار و عقايد يكسان و مشابه شما بايد داشته باشند؟ و يا اصلآ همه مسلمان هستند و اگر هم هستند به همه دستورات آن اعتقاد دارند؟ باز خدا را شكر كه نگفته ايد بايد همه بد حجابها را اعدام كرد تا اين مسئله ريشه كن شود! فكر كنم كلمه اي بنام دموكراسي، اصلآ در قاموس شما وجود ندارد.
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
حجاب زیباست زیبایی نیست
از چادر به دنبال زیبایی نباشیم
عسل
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
چرا به دنبال زیبایی نباشیم با چادر؟؟؟؟ منظورتون چیه؟
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
منظورم اینه که خود سرکردن چادر زیباست
چون حجاب زیباست
ولی اگر قرار باشه این چادر رو زیبا جلوه بدیم دیگه زیبا نیست چون جلب توجه می کنه و رسالتی که چادر داره زیر سوال می ره
مینا
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
خوبه به دنبال زیبایی باشیم اما نه با چادر
محمد علی
United States
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
عسل خانم چادربرای حفظ ارزش زن ازنامحرمان
است.نه این که تازه بازیبایی اش نامحرمان را مجذوب نماید.
امير
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
مشكل ما اين هستش كه مي‌خواهيم هم رومي روم باشيم هم زنگي زنگ هم قرآني باشيم و هم مد روز
خداي متعال در قرآن فرموده است كه زنان جلباب بپوشند.
در لغت عرب به پوشش سياه‌رنگ يك تكه‌اي گويند كه سر تا پاي فرد را بپوشاند.
اين طرح چادر از مانتو بهتر است اما فرمايش خداي متعال نميشود
محمد علی
United States
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
ببخشید بتون منفی دادم.
ناشناس
Switzerland
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
امیرخان، یعنی خدای متعال، اینهمه حرف را فقط برای مردم 1400 سال قبل زده و دیگه برای مردم امروز حرفی نداره؟ از کجا اینقدر مطمئنی که چنین حرفهائی، اصلآ فرمایش خدا است؟
زهره شهیدی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
تصویر ارائه شده یکی از نمونه های حجاب مورد نظر ابلیس است و نه خداوند ...

حجاب یک خانم محجبه حقیقی (چه مانتو چه چادر ) ضمن پوشانندگی کامل ، باید به گونه ای باشد که نامحرمان با دیدن او فیلشان یاد هندوستان نکند ! و البته این به معنای ژولیده ظاهر شدن در انظار عمومی هم نیست . چه آنکه بدون ژولیدگی هم میتوان حجاب کامل را رعایت نمود و جلب نظر هم نکرد .
در غیر اینصورت آنچه بر سر ما و یا بر تن ماست چیزی نیست جز ابزار زیبا وکارآمدی برای حراج جسم ما و نه پوششی برای مصونیت ما و مردان جامعه ما .

و اگر کسی جز این گوید یا مغرض است یا جاهل ...
والسلام علی من اتبع الهدی
اراکی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
سرکارعلیه خانم شهیدی . بهتر نبود بجای خرده گیری و اجتناب از متهم ساختن افرادیکه حالا به هر دلیل نظرات شما را قبول ندارند به جهالت و یا غرض ورزی و...با لحنی لین و منطقی تر دلایل نفیی و یا مثلا اثباتی خود را ابراز میداشتید و در کنار اون هم پیشنهاد سازنده و دلسوزانه تری میدادید . قظعا یکی از مشکلات اساسی کشور در روند کند حل این معضل بدحجابی وجود منش و سلوک و تفکر امثال شماست که فقط گوشه ای نشستید و جنبه های منفی کارها را رصد میکنید بدون اینکه حاضر باشید بجای این معنا زحمت کمی تفکر و هم اندیشی و همکاری را با مسئولین و متولیان و هموطنان خود را بجان بخرید .
امیرهوشنگ
Germany
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
واقعا تعریف خوبی از حجاب ارائه کردی .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
شما فکر کنم نماز جمعه زیاد میرید
خیلی دوست داشتید خطیب نماز جمعه می شدید
محمد علی
United States
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
همه ی ایناکه گفتی صحیح الایه نکته.چرا حجاب یه خانم محجبه ی حقیقی روتوپرانتز نوشتی چه چادرچه مانتومانتوحجاب کامل نیست.
ناشناس
Switzerland
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
اگه این حجاب، مورد نظر ابلیس(به زعم شما) است، باید قربون اون ابلیس رفت که اینقدر زیبا پسند و مترقیه. حجاب باید آزاد باشد و زنهای مترقی و فهمیده و تحصیلکرده ایران، هرگز زیر بار حجاب اسلامی زورکی و تحمیلی نخواهند رفت.
فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
کجای این پوشش چادره؟؟؟؟؟
بیشتر شبیه شنل می مونه !!!!!!!!
واقعا هم قصدشون تخریب چادر بوده.
ناشناس
United States
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
چرا تخریب برادر من؟؟!!این نوعی حجاب است وقابل خدشه هم نیست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
اینکه چادر نیست بیشتر شنل که روی مانتو گذاشتن
زینب
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
اون روز تو اخبار وقتی داشت نمایشگاه عفاف و حجاب رو نشون میداد خبرنگار گفت این چادرها خیلی زیبا و جذابه.غافل از اینکه مشکلشون همین جذاب بودنه.
به نظر شما چادری ک جذاب بشه مایه حجابه؟ جالبه اسمش هم شده شیک پوشی!!!
ستوده
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
بستگی داره جذاب را شما چطور معنی کنید . انظباط و آراستگی و تمیزی لباس یکی دیگر از مفاهیم جذابیت بشمار میرود که هم سفارش شده ویقینا شما یا هر خواهر دیگر مسلمان هم به آن پایبند و متعهد میباشید .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
زينب خانم، امان از تحجر و تعصب بيجاي افراد مذهبي چون شما. هيچ اشكالي ندارد كه زنها تا حدودي زيبائي خودشانرا نشان دهند. من نميگويم زنهاي ما بايد مثل اروپائيها باشند، ولي برخوردها و سختگيريها و وضعيت كنوني هم، بهيچ وجه شايسته زنهاي ما نيست و ظلمي است در حق آنها.
زهره شهیدی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
قابل توجه کسانی که معتقدند با چادر یاحجاب کامل هم باید زیبا جلوه نمود :

طبق آموزه های قرآن کریم محل تجلی زیبایی های زن خانه است و نه خیابان ..

پوشش یک زن عفیفه مسلمان باید به گونه ای باشد که تمام زیبایی های او را مستور بدارد و نه آنکه ایشان را تبدیل به ویترینی خوش آب و رنگ برای تماشای بیمار دلان نماید . .

اگر تلاش یک خانم چادری در راستای هرچه بیشتر زیبا جلوه نمودن در مقابل مردان بیگانه باشد ، باید بداند که او حتی با داشتن چادر هم از حجاب مد نظر قرآن کریم فرسنگها فاصله داشته ودر حقیقت تفاوت ماهوی بین او و یک زن بدحجاب وجود ندارد ..
زیرا که هردو قصد جلوه گری کرده اند .

یکی با به اصطلاح حجاب!
آن یکی هم با بد حجابی !
بهادری
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
حرفهای شما کاملا درسته ولی یه سوال از شما دارم و آن اینکه تا بحال با این ادبیات و اندیشه چند نفر را به حجاب ترقیب و مقید کرده اید ؟ به عبارتی خواهر گرامی آیات وحی نیز در تحریم بعضی افعال و کردار جاهلیت هم به تدریج نازل و توسط پیامبر عظیم الشان اسلام ص با تدبیر باجرا در آمده ست . به عبارتی عامیانه تر پیچ رو اگه زیاد هم سفت کنی میبره و هرز میشه / باید توجه داشته باشیم که جماعت مخاطب ما همه مسلمانند و علاقمند به احیاو اجرای احکام الهی اما دارای برداشت ها و ظرفیت ها و اندیشه های دست خورده و مورد تهاجم واقع شده ومتفاوت و محدودی هستند لذا لزوما باید با تدبیر و دکاوت بیشتر در جهت اصلاح آنها وارد عمل شد و اعمال و القای ایده آلها به ایشان تاثیر عکس خواهد داشت .
تقی
Switzerland
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
زهره خانم، شما با این طرز فکر تنگ نظرانه و عصر حجری خودتان، لایق همان اسلامی هستید که میگوید، زن اگر سر نماز هم باشد و شوهرش بیاید و از او خواسته جنسی داشته باشد، حق ندارد حتی نمازش را طولانیتر نماید، والا معصیت کرده !! بله اسلام عزیز! پشیزی اهمیت به خواست و امیال خود زن نمیدهد و ارزش او را فقط باندازه نیمی از یک انسان میداند.
ناشناس
Switzerland
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
آقا تقی، بنظر میرسه حتی تو هم واقعیت اسلام عزیز! را کاملآ نشناختی.
تقی
Switzerland
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۷
ناشناس آخری عزیز، بله شاید منهم هنوز کاملآ اسلام عزیز! را نشناخته باشم، ولی خوشحال میشوم اگر منظورتان را کمی بیشتر توضیح دهید. با تشکر.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
به نظر من که خیلی هم خوبه چون کوتاهه دستو پا گیر نیست
قرار نیست که زنها بخاطر حجاب عذاب بکشند
خیلی هم نظر خوبیه
من خوشم اومد
راحت تر میشه جمعش کرد
دستو پاگیر نیست
darolmomenin
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
سلام
اولا درسته حجاب زیباست . ولی دلیل نمیشه که دنبال زیبایی نرفت و اصلا مدرکی هم وجود نداره .
مهم پوشیده بودن هستش که به نظرم این پوشش تمام مشخصات رو داره حالا برای بعضی ها جذابه به مردم دیگه ربطی نداره
دوما حالا شنل باشه یا چادر . چادر اصل حجاب نیست بلکه حجاب برتره . هرکی خواست می پوشه هرکی نخواست نمی پوشه مهم پوشش هست
فقط حیدر امیرالمومنین است
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
ببخشید اگه مهم پوشیده بودنه که ادم یه پارچه ساتن براق میخره ویه چادر سرتاسری درست میکنه ولی چسب بدن این هم بدن رو میپوشونه ولی مخالف صریح آیه قرآنه که میگه ولا تبرجن تبرج الجاهلیة الاولی
عليرضا
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
چادر براي پوشش است نه عرضه!!!!!!!!!!
به قول يكي از مراجع تقليد اينها خود ترويج بي حجابي است!!!!!!!!
اگر بفهمند!!!!!!!!!!!!!!!
یونس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
ای امان ار تحجر و خشک مغزی که پدر اسلامو در آورده .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
آقا یونس تو نمی خواد دیگران را نقد کنی حجابت را رعایت کن
ناشناس
Switzerland
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
یونس درود برتو. ولی اجازه بده بگویم، این خود اسلام استکه مغزها را خشک میکند و پدر آن را در میاورد.
محمد علی
United States
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
ناشناس شماره ی 2 مواظب حرف زدنت باش.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
عليرضا، تو كه تا گردن در تعصب فرو رفته اي بدان كه همين طرز فكرها باعث بدبختي و خانه نشيني و محتاج شدن و تحقير زنهاي جامعه ما ميشود.
خيلي واضح و تاسف بار استكه مرداني چون تو، زن را فقط وسيله اي براي ... ميدانند. بخود بيا.
ناشناس شماره 2
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
محمد علي، اگر پاسخ منطقي داري بگو. والا دهانت را ببند.
فقط حیدر امیرالمومنین است
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
آقای ناشناس 2 اولا باید مودب باشید هر دینی که دارید و باید بدانید که دین اسلام بهترین دین میباشد و در هر زمینه که بخواهید نظرات سازنده دارد و مثل دین یهود و نصاری به دین های تحریف شده عمل نمیکنیم شما بهتر است تحقیق گستردهای در مورد اسلام و بالاخص دین شیعه بکنید البته از جاهای معتبر تا بفهمید که اگر کسی به دین اسلام باشد مغزش خشک میشود یا نه
اگر دین اسلام مغز را خشک میکرد دانشمندانی مسلمان در رده اول جهان نداشتیم و شعرایی که شعرهایشان هنوز نیاز به توضیح وتفسیر دارد
این شمایید که بدون دلیل ومنطق به یک دین توهین میکنید و بدون دلیل دینی رو زیر سوال میبرید
ناشناس شماره 2
Switzerland
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
آقای فقط حیدر، در علوم تجربی مثل فیزیک، شیمی، زیست شناسی، زمین شناسی و... ما هیچ دانشمند مذهبی مسلمانی در رده حتی صدم جهان هم نداریم چه رسد به رده اول. خیالت از این بابت تخت. ما کسانی را که در مباحثی چون دین و مذهب، ماوراء الطبیعه، غیبگوئی و پیشگوئی، دعا نویسی، احضار ارواح، رمل و اسطرلاب و... خود را دانشمند میدانند، اصلآ قبول نداریم. آنها غمدتآ افراد شیادی هستند که مردم عامی و ساده دل و کم سواد را فریب داده و تحت تاثیر خود قرار میدهند. اگر شما حتی یک مرجع علمی رسمی دنیا را پیدا کردید که اینها را قبول داشته باشد، آنوقت حق دارید.
فقط حیدر امیرالمومنین است
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
آقای ناشناس ظاهرا شما بیسواد هم تشریف دارید زیرا با یک سرچ ساده در اینترنت میتوانید بیابید که چه کسانی بوده اند مثل دکتر حسابی که به پدر فیزیک ایران مشهور است و مثل ابوعلی سینا که کتاب قانون او در دانشگاههای خارجی تدریس میشود این قطره ای از دریا بود
محمد علی
United States
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
ناشناس شماره ی 2،تواگرمنطق داشتی نمی گفتی این خود اسلام است که مغزهاراخشک میکند.پاسخ منطقی هم درانسانهایی چون شمااثر نخواهدکرد.لطفا نظرمراچاپ کنید.باتشکر
ناشناس شماره 2
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
محمد علي، خودت حرف بي منطق ميزني ولي مرا بي منطق ميداني!؟ تو اگر مغزت خشك نبود و منطق داشتي، براحتي نميپذيرفتي كه يكنفر ممكنست بيش از هزار سال عمر كند.
ناشناس شماره 2
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
آقاي فقط حيدر كه علم و سواد خودتان را بالا و ديگران را بيسواد ميپنداريد! لااقل نوشته مرا بدقت بخوانيد و ببينيد كه براي آن رشته هاي علوم كه نام برده ام، نوشته ام دانشمند "مذهبي" مسلمان نداريم. اينطور كه ظاهرآ شما برداشت كرده ايد، مثل اينستكه بنده گفته باشم در ايران اصلآ هيچ دانشمندي نداريم! در حاليكه منظور من چنين چيزي نيست و همانطور كه در ادامه حرفم ملاحظه ميفرمائيد، گفته ام ما اصلآ مباحثی مثل دین و مذهب، ماوراء الطبیعه و... را علم نميدانيم و قبول نداريم. پس منظور من دانشمند مذهبي ايراني است كه ميگويم نداريم، همانهائي كه در دين و مذهب، ماوراء الطبيعه، غيبگوئي و دعا نويسي، ستاره شناسي و پيشگوئي از روي آن و... خود را دانشمند ميدانند، و منظورم دانشمندان عادي ايراني مثل آنها كه شما اسم برده ايد نيست. شايد من نتوانسته ام منظورم را بطور خيلي واضحي بيان كرده باشم و يا اينكه شما هم منظور مرا بطور كامل متوجه نشده باشيد.
محمد علی
United States
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
ناشناس شماره ی 2:جواب شبهه ات رابگیر: اولامامسلمانان اعتقادبه معجزه داریم.یعنی هر چه خدابخواهدهمان است.حتی اگراتفاقی بیفتدکه باعقل انسان جوردرنیاید.چراکه عقل انسان ناقص است وازهمه ی اسرار الهی مطلع نیست.اگرخدابخواهدامام زمان مامیتواند 1400سال عمرکند.ثانیا:درحدیثی که ما شیعیان به آن معتقدیم آمده استکه اگریک لحظه زمین بدون حجت باشد،زمین وهمه ی اهلش ازمیان میروند.به همین دلیل شعارما اینست:زمین وزمان مابی امام زمان نیست. پس امام زمانی زنده وجود داردکه هنوزظهور نکرده چراکه زمین ازعدل و دادپرنشده است. ازهمه ی دستندرکاران این سایت تشکر نموده وتقاضادارم نظرمراباوجودطولانی بودن چاپ نمایند.
ناشناس
Switzerland
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
آقای محمد علی، طرز فکر بنده وشما آنچنان فاصله و منافات و ضدیتی با هم دارند که بنظر میرسد بحث ما با یکدیگر جز اتلاف وقت نتیجه ای نخواهد داشت. شما بدون هیچ استدلال علمی معتقدید هر چه خدا بخواهد همان خواهد شد!! و بنده هم اصلآ به وجود آن خدائی که بر اثر سالها القائات دینی و مذهبی، جزو باورهای شما شده اعتقاد ندارم، حال آیا ما میتوانیم یکدیگر را قانع نمائیم؟ حدیث و بسیاری از مطالب شما هم هیچ ارزش علمی ندارد. ببخشید.
فقط حیدر امیرالمومنین است
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
در مورد عمر هزار ساله باید بدانید که تا حالا اتفاق افتاده و بیشتر هم از این هست اونم عمر حضرت نوحه که 2000سال عمر کرد و این مطلب رو تمام مورخان نقل کرده اند واین تعجبی نداره که یه نفر عمر هزار ساله داشته باشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
آقاي فقط حيدر، حضرت نوح و آن كشتي كذائيش و عمر 2000 ساله و... فقط يكي از داستانهاي قران است و افسانه اي بيش نيست و واقعيت ندارد. مورخيني هم كه شما ميفرمائيد فقط مطالب قران را ذكر و تكرار كرده اند. پس زياد دلتان را به اين حرفها خوش نكنيد.
اللهم عجل لوليك الفرج
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
اقاي ناشناس توصيه ميكنم اين بست رو راجع به كشتي حضرت نو بخوني
http://313dorood.blogfa.com/post-203.aspx
اللهم عجل لوليك الفرج
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
اين بست رو هم بخون ناشناس
http://313dorood.blogfa.com/post-292.aspx
فقط حیدر امیرالمومنین است
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
آقای ناشناس شما ظاهرا اطلاعات خیلی کمی در این موارد دارید چون دانشمندان غیر مسلمان هم در مورد کشتی حضرت نوح و آثار آن حتی در این زمان سخن گفته اند
ناشناس
Switzerland
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
آقای فقط حیدر، هیچ فرقی نمیکند که یک مسلمان یا غیر مسلمان راجع به کشتی نوح چیزی گفته باشد. موضوع اینستکه داستان کشتی نوح و آن طوفان کذائی و عمر 2000ساله اش و اینکه از هر موجودی که در دنیا زندگی میکند یک زوج در کشتی اش قرار داد تا پس از طوفان نوح که همه موجودات را از بین برد، بتوانند دوباره نسل آن موجودات را حفظ کنند، اینها همه یک داستان و تخیل است و بهیچ وجه حفیفت ندارد. حالا حتی اگر یکنفر از کره مریخ هم بیاید و بخواهد بگوید این چیزها واقعیت داشته، بنده با استدلال علمی و منطقی توی دهنش خواهم زد که دیگر چرت و پرت نگوید. بشما هم توصیه میکنم این خزعبلات را بعنوان واقعیات نپذیرید. حالا هر جوری میل خودتان است.
اللهم عجل لوليك الفرج
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
با سلام خدمت ناشناس
دو تا ادرسي كه دادم نرفتي بخوني حتما بخون
راجع بيدا شدن كشتي حضرت نوح بعد از 4000 سال

http://313dorood.blogfa.com/post-203.aspx

راجع به فرعون :

http://313dorood.blogfa.com/post-292.aspx

راجع به شق القمر :

http://313dorood.blogfa.com/post-143.aspx

حتما بخونيد اين سه تا رو نه تنها شما همه بخونن از شيعه نيوزم ميخوام اكر امكانش هست بذار تو سايت
فقط حیدر امیرالمومنین است
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
ول کن بابا این ناشناس فکر میکنم خیلی چیزی میدونه ولی آنکس که نداند که نداند که نداند در جهل مرکب ابد الدهر بماند
ناشناس
Switzerland
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
آقای الهم...
چرا، به آن سایتها که موسیقی عزا هم پخش میکردند سر زدم ولی ببخشید از ابتذال و بی ارزشی و چرندیات و مطالب خرافی آن حالم بهم خورد و بیرون آمدم. حالا شما پست دیگری هم برای شق القمر اضافه کرده اید!؟ آقای عزیز منکه کوچکترین صحتی جز تعصب خشک و خرافات در اکثر مظالب چنین سایتهائی نمیبینم، فقط امیدوارم افراد ساده دل و کم سواد تحت تاثیر آنها قرار نگیرند. در رابطه با شق القمر هم که عده ای آنرا معجزه حضرت محمد میدانند، بدانید که در همان اوایل ادعای پیامبری از سوی حضرت محمد، اهالی مکه به او میگفتند اگر راست میگوئی معجزه ای بیاور و کاری کن که اینجا یک باغ انگور با جویهای آب روان در آن درست شود(همین درخواست ساده حاکی از آنستکه تا چه حد مردم آنزمان و آن مکان توقع کمی بابت معجزه داشته اند و چه چیزهائی را معجزه می پنداشتند!)، ولی حضرت محمد که قادر به انجام چنین کاری نبود، میگفت: منهم بشری هستم مانند شما که برای راهنمائی و آگاه کردن شما، از سوی خداوند به رسالت برگزیده شده ام.
حالا عده ای مسئله شق القمر یا معراج و... را دلیل معجزه پیامبر میدانند! در حالیکه اصلآ در صحت این مطالب تردید بسیار فراوانی وجود دارد(از نظر بنده که بکلی دروغ و امکان ناپذیر و فقط افسانه است). خواهشآ شما هم وقت این سایت و مردم را نگیرید و ما را به چنین پستهای بی ارزشی حواله ندهید. موفق باشید.
فقط حیدر امیرالمومنین است
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
آقای ناشناس ظاهرا شما مشکل اساسی داری باید یه آچار کشی حسبی بشی اینقدر حرف های چرند نزن این جریان شق القمر رو ناسای آمریکا هم تایید کرده و عکسهایی از همان جای شکافته شدن ماه گرفته و در سایت خودش قرار داده
اللهم عجل لوليك الفرج
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
ناشناس مطمئنم هيج كدوم از اينا رو نخوندي
ناشناس
Switzerland
۰۶:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۰
آقای فقط حیدر، از کسی بابت حرفهای بی پایه و اساس مالیات نمیگیرند. حالا تو بگو ناسا تائید کرده و... هرچه دلت میخواهد بگو، من دیگه جوابی بتو نخواهم داد.
ناشناس
Switzerland
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۰
فقط حیدر، تو همان بهتر استکه در خواب و جهل خودت باقی بمانی. بیداری برای امثال تو حکم زهر را دارد!
فقط حیدر امیر المومنین است
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
آقای ناشناس من که گفتم شما در جهل مرکب گیر کردی خودتم نمیدونی جاهلی میتونی بری سایت ناسا بعد خودت ببینی من دیگه با شما آدم ....کاری ندارم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
فقط حيدر، يك فيلسوف گفته براي دو چيز حدي متصور نيست، يكي حماقت و يكي هم وقاحت.
جالب استكه آدمي مثل تو، ديگران را جاهل ميپندارد و خودش را عالم!! اگر اين هایي كه ميگوئي واقعيت داشت و ناسا هم آنرا تائيد كرده بود، كه تا حالا بايد تو وامثال تو خودشانرا از شادي كشته بودند و اين خبر را در بوق و كرنا و بزور بخورد همه مردم ميدادند! بيچاره ناسا كه شايد روحش هم خبر ندارد پشت سرش چه حرفهائي زده ميشود. اگر كمي علم و سواد داشتي، حداقل نميگفتي كه ناسا هم چنين حرف چرندي را تائيد كرده. بحث با تو چيزي جز وقت تلف كردن نيست. نشنيده اي كه گفته اند: نرود ميخ آهنين بر سنگ؟ اميدوارم روزي پي به واقعيت ببري تا بلكه خجالت بكشي.
فقط حیدر امیر المومنین است
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
آقای ناشناس ظاهرا شما بیسواد تری که حاضر نیستی بری سایت ناسا البته حق داری چون سوادت نمیکشه که بری سایت ناسا عکسو پیدا کنی اشکالی نداره تو همون جهل مرکب بمون
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
آقاي فقط حيدر، تو كه نشسته اي سرجايت و ديگران را بيسواد خطاب ميكني، لااقل خودت سري به سايت ناسا بزن و بگو در كجا چنين حرف چرندي را تائيد كرده؟ ظاهرآ تو فقط به اون چند سايت فارسي مذهبي كه چيزي جز دروغ و موهومات بخورد مردم نميدهند مراجعه كرده اي. آن سايتها هم اخلاق اكثر مسلمانان يعني مثل آب خوردن دروغ گفتن و تقيه كردن را دارند. بعبارت ديگر آنها به خجالت نميكشند و به دروغ ادعا ميكنند ناسا مسئله شق القمر را تائيد كرده، در حاليكه اين يك دروغ بزرگ بيش نيست و ناسا هرگز جنين تائيدي نكرده. اگر علم و سوادت بيشتر بود، بجاي صحبت منطقي كردن، اينقدر به ديگران توهين نميكردي و براي حرفي كه ميزني كمي تحقيق ميكردي و صرفآ به حرفهایي كه يك سايت متحجر ميگويد، اكتفا نميكردي. متاسفم كه دوباره بايد بگويم، نرود ميخ آهنين بر سنگ!
فقط حیدر امیر المومنین است
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
جناب ناشناس شما نتونستی پیدا کنی به من چه که سوادت کمه عصبانیت نداره که
ناشناس
Switzerland
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
آقای فقط حیدر، برای آخرین بار در اینمورد به شما پاسخ میدهم. شما اگر خودتانرا بکشید هم در سایت رسمی ناسا چنین تائید دروغ و چرندی را نخواهید یافت. بله در چند سایت مذهبی و بی ارزش که از دروغ گفتن هیچ ابائی ندارند و بخیال باطل خودشان فکر میکنند دارند به اسلام خدمت میکنند، ممکنست چنین چرندیاتی پیدا کنید. و ایکاش آنها میدانستند در دنیای امروز دیگر نمیتوان مردم را بهمین سادگی فریب داد و دروغ بخوردشان داد. امیدوارم شما هم بزودی پی به واقعیت این موضوع ببرید.
فقط حیدر امیر المومنین است
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
اشکال نداره این که اعصاب خوردی نداره شما هم کم کم سواد یاد میگیری میری تو سایت ناسا بعد میبینی که داداش سیا ضایع میشه
در ضمن همه شدن چوپان دروغگو تو هم شدی دهقان فداکار باشه تو راست میگی
ناشناس
United States
۰۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
آقای فقط حیدر، امیدوارم پس از چندین ماه که گذشته، پاسخ من را بخوانی و به این لینکی که مربوط به سایت افکار نیوز است مراجعه کنی. منتظر جوابی از سوی تو هستم.
http://www.afkarnews.ir/vdcfxjdymw6d1ya.igiw.html
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
با سلام خدمت دوستان
ما خودمان طراح چادر در این نمایشگاه بودیم و برنده هم شدیم در حد لوح تقدیر
در صورتی که به شما بگویم نفر اول تا سوم در جشنواره جایزه را به 3 نفر طراح خانم که در این جشنواره مانتو ارائه کرده بودند تعلق گرفت تعجب خواهید کرد
متاسفانه کسانی که به عنوان داور در این جشنواره حضور دارند خیلی مایل نیستند در کشور ما چادر رواج پیدا کنه
در صورتی که چادر هایی که ما برای این نمایشگاه داده بودیم با اینکه حجاب کامل داشت اما فقط به لوح تقدیر اکتفا کردند
درباره این چادر هم بگویم که این چادر مدل قاجاری نام دارد که طراح در زیر این چادر یک مانتو دوخته و آن را به این چادر متصل کرده است .
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
افراط و تفریط ها همیشه مشکل ساز بوده اند . خیلی ها مایا نیستند در کشور ما چادر به عنوان حجاب حاکم باشد . بعضی ها مثل همون داورهای مورد نظر شما و بعضی ها هم با اندیشه های افراطی که پیرامون نوع و کیفیت حجاب منتشر میکنند .بعنوان نمونه به همین کامنت های مربوط به این خبر کمی توجه کنید .
زهرا سادات
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
این بهتر یا حجابی که در حال حاضر اغلب بانوان ایرانی دارند حجاب که چه عرض
باید خدا رو شکر کرد حد اقل یک حرکتی کردند
محمد علی
United States
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
مخالفم.جواب بد را با بد نمی دهند.اگرزنان با روسری از خانه بیرون می آیند بایدبه جای آن چادر بپوشند.نه مانتو چادر.
حميد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
زهرا خانم، رعايت حجاب اسلامي بايد مثل اكثر كشورهاي اسلامي، آزاد باشد نه زوركي و اجباري كه چيزي جز تحقير و ظلم بر زنان نيست.
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
این بیشتر باعث جلب توجه و نظر خواهد شد
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
آره دیگه روز به روز چادرها کوتا تر، جلوش بازترو...این چادر اصلا عفت نمیاره
ناشناس
Switzerland
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
ای نادان، عفت باید در ذات یک زن باشد ولو اینکه حجاب اسلامی را رعایت نکند. پوشیدن چادر، الزامآ هیچ دلیلی بر عفت یک زن نیست.
صادق
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
nدر جواب ناشناس اینکه خود حجاب یکی از تجلیات عفته.تجلیات دیگرش در رفتار و گفتار ... هست.اینهارو با هم خلط نکنید.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
آره دیگه روز به روز چادرها کوتا تر، جلوش بازترو...این چادر اصلا عفت نمیاره
مهشید
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
من نه چادر سرم می کنم نه روسری
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
درود بر تو مهشيد، نميدانم از دست اين متعصبين مذهبي كه كارشان فقط دخالت در كار ديگران است،‌ به كجا پناه ببريم؟
فقط حیدر امیرالمومنین است
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
عیبی نداره اصلا لخت بیا بیرون ولی روز قیامت که جیلیز ویلیزت در اومد تو جهنم حالت جا میاد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
آقاي فقط حيدر، اولآ خانمها هرگز لخت بيرون نخواهند آمد تا آدمهاي عقده اي و حسرت به دلي مثل شما، چشمشان در آيد. ما فقط با چادر و جاقچور و حجاب اسلامي اجباري و تحميلي مخالفيم. در ثاني روز قيامت و جيليز و ويليز، فقط براي افرادي چون شما است كه به آن اعتقاد داري. ما ذره اي اين حرفها را قبول نداريم.
منما
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
مهشید جون یکم فلسفه بخون که بدونی که با اعتقاد نداشتن شما به معاد,موجودیتش نیست نمیشه.تازه شم فکرشو کردی کلی ادم میمونن رو دستت .مثلا همین خود ما کلی صبر کردیم اون دنیا بشه ببینیم بعضی مسئولان چجوری میخوان جواب بدن.
فقط حیدر امیرالمومنین است
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
آقای ناشناس پس باید بگویم که شما دارای هیچ دینی نیستید چون اعتقاد به قیامت در تمام آیین ها موجود میباشد
در ثانی این چادر و چاقچور از مهمترین اصلهای کشور شیعه نشین و کشوری است که دین رسمی آن شیعه است و کسانی که بخواهند قانون شیعه را زیر پا بگذارند و به آن توهین کنند باید با آنان برخورد شود
ناشناس
Switzerland
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
در پاسخ منما، منکه به این حرفهای شما کوچکترین اعتقادی ندارم. اگر شما اینطور که گفته ای فکر میکنید، به خودتان مربوط است و ما را نصیحت نکنید.
محمد علی
United States
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
مهشید خانم،اون دنیا میفهمید معاد هست یا نه.آنوقت دیگر دیر شده است.وبه التماس می افتیدومیگوییدخدایامارابه این دنیابازگردان تاعمل صالح انجام دهیم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
محمد علي، شما از كجا اينقدر مطمئن هستي كه آن دنيائي وجود دارد و معادي هم هست !؟ ميدانم كه هيچ دليل علمي و منطقي براي اين حرفها نداري.
محمد علی
United States
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
آقای ناشناس،بایدبدانیدکه بنده به عنوان یک مسلمان بسیاربه بحث معادمعتقدم ودلیل منطقی نیزدارم واین شماییدکه به خاطربی منطق بودن اسلام راقبول ندارید.اما دلیل:من به وجودخدایی یکتاوعادل اعتقاددارم ومیدانم که هدف اوازآفرینش چیست.آفرینش همه تنبیه خداونددل است.دل تداردکه نداردبه خداونداقرار تمام اعمال مادراین دنیابی حساب نیست.چون خدای ماعادل است وبرای هرعمل مانتیجه ای قرارداده است.پس اگرمعادی نبوداعمال مابی نتیجه می ماندوظالمان به سزای اعمال خود نمیرسیدند.پس اثبات معادساده است.اما خدا:اثبات وجودخداآنقدرساده استکه دراینجا گفتن نداردوهرشخص منطقی براحتی میفهمد پس هرکس که نفهمدمنطق ندارد.اماشمااگر باخواندن این جملات کمی بیشتربه معادمعتقد شدید(هرچندمیدانم شیطان به شمااین اجازه رانمیدهدوبه شمامیگویدقبول کردن اسلام دردسردارد)بهتراست بجای انکار این حقیقت بیشترتحقیق کنیدتامطمئن شوید.ولی من اگر بجای شمابودم و یک درصدهم دراین قضیه شک میکردم،حتماتوشه ای برای آن طرف برای احتیاط هم که شده جمع میکردم تاآن طرف به قول آقای فقط حیدر به جیلیزویلیزنیفتم.ازتمام دستندرکاران این سایت تشکرنموده وتقاضا دارم نظرمراباوجودطولانی بودن وبدون تحریف چاپ نمایند.آقای ناشناس هرچه سریعترمنتظر کامنت بعدی شماالبته اگرمنطقی باشد، هستم .
ناشناس
Switzerland
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
آقای محمد علی، مطالبتان بفدری مخالف با طرز فکر من استکه بهتر است پاسخی ندهم. جالب اینجاست که چیزهائی میگوئید بدون اینکه کوچکترین دلیل علمی و منطقی بیاورید و آخر هم میگوئید "پس هرکس که نفهمد منطق ندارد" !! متاسفانه بنظر میرسد سواد علمی شما در حدی نیست که صحت و سقم بسیاری از مسائل را بتوانید تشخیص دهید. لذا شاید بحث ما بی نتیجه باشد. ضمنآ بفرمائید اگر معتقدید معادی وجود دارد که ظالمان و جنایتکاران در آن به سزای اعمال خود میرسند، پس دیگه چرا شما در این دنیا آنها را مجازات و اعدام و قصاص و.... میکنید!؟ و بهتر نیست همه بچه ها را که معصوم هستند، بکشیم تا به بهشت بروند!؟
امیرهوشنگ
Germany
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
آدم یاد چادر چاقچول های زمان قاجار می افته .
به نظر من اگه قرار چادر جدیدی طراحی کنند همان چادر ملی ساده خوب است ولی نه مدل های مسخره اش مثل بالدار و این مدلی که در عکس می بینیم
طرفدار چادر سنتی خودمون و بس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
بد نیست !!
ولی یه چادر هم از روش باید پوشید

چادر باید طوری باشه که تمام بدن رو بپوشونه هر چیزی غیر اون چادر نیست حالا هر اسمی که می خواهید بذارید

برای عکس بالا هم "مانتو شنل" یا "روسری مانتو" یا هر اسم دیگری می توان گذاشت اما چادر نه
مهران
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
به جا مبارزه با بد حجاب و گشت ارشاد برید با گرانی مبارزه کنید فکر می کنید 2 تا ماهوار جمع کردید می رید بهشت دل جوونا با تون نیست واگر نه تو این 33 سال همه اون جور که شما می خواستید می بوشیدن نیازی به مبارزه با بد حجابی نبود خدا آدم رو بدون حجاب آفرید تا خود بوشش رو انتخاب کنه نه حکومت مبارزه با اختلاس و اعتیاد هم عرضه می خواد به خدا اسلام دینی هست که می گه به قلوب مسلمین نفوذ کنید....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
آقا مهران، همه حرفهايت را تائيد ميكنم، فقط ميخواستم بگم جمله آخرت را اينطور بايد اصلاح كني: اسلام دینی هست که میگه به قلوب مسلمین نفوذ کنید و به قلوب غير مسلمين هم با سرنيزه و شمشير نفوذ كنيد! يعني ديني كه غير از خودش همه را بي ارزش و دشمن و شايد واجب القتل ميداند! فكرش را بكن كه در كجاي دنيا همه زنان را مجبور و محكوم به رعايت حجاب اسلامي ميكنند؟
ماه
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
ای ناشناس چقدر افکارت ..... بیشتر تامل کن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
ببخشین کجای اسلام گفته به قلوب غير مسلمين هم با سرنيزه و شمشير نفوذ كنيد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
در پاسخ ناشناس آخري، وقتي كسي از اسلام خارج ميشود و ميگويند مرتد شده و خونش حلال است، يعني چه؟ وقتي دستور قتال مشركين داده ميشود، يعني چه؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
آقای ناشناس آخری، تا کنون دو بار برای شما پاسخ ارسال کرده ام ولی متاسفانه شیعه نیوز آنرا درج نمیکنید.
از شیعه نیوز میخواهم که محافظه کاری را قدری کنار بگذارد و اجازه دهد مردم با هم مباحثه داشته باشند.
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
سلام
ضمن عرض تبریک وقبولی طاعات و عبادات
به نظر من مشکلی نداره اگه این مانکن یخورده ژستشو کم تر کنه! :( بهتر میشه! تا اینکه اباش اویزان باشه.
خوب همه می دونید وظیفه چادر گرفتن برجستگی های ظاهری بدن هسته که طبق آیات قرآن هم که به این موضوع اشاره زیادی شده!
حالا نظر کلی من که 75% هیچ عیب نقصی در این نوع پوشش نمی بینم چرا چون که این ابا یا همون نیمه چادر تا جا های که بایست میومد امده!
پس بی خود ژست این مانکن را به گردن نوع طراحی ندازین.
در ضمن چرا 25% را ندادم چون که هیچ چیز مثل چادر نمیشه و نمی شود چون که راحتر تو دست فرد جای میگیره تا این ابا حالا اگه بخواد ابا را چفت کنه پایین یخورده بیریخت میشه!
حالا خود دانید! ما که کاری نیستیم ولی به وظیفه شرعی خود عمل کردم یه نظری دادم چه موثر باشه چه نباشه.
یا حق
زهره شهیدی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
خدمت کاربران محترمی که به دو کامنت بنده نقد وارد نموده اند ، عرض می کنم چگونگی حجاب طبق نظرات شخصی بنده یا امثال بنده شکل نمی گیرد که بخواهیم تحت عنوان افراطی گری آن را به چالش بکشیم .
ماهیت حجاب را قرآن کریم و ائمه اطهار علیهم السلام و متعاقب آن مراجع عظام تقلید برای رهپویانشان کاملاً روشن ساخته اند و هیچگونه ابهامی در این راستا وجود ندارد . و قلوب سلیم در برابر احکام خداوند سر تعظیم فرود می آورند . بی آنکه نام افراط و تفریط بر آن بگذارند .

از سویی دیگر نکاتی را هم که بنده اشاره نموده ام مرتبط است با حکم حجاب طبق آموزه های قرآن کریم و قرار نیست ذیل یک موضوع مشخص به تمامی شاخه های مرتبط و غیر مرتبط یکجا پرداخته شود .

اینکه چگونه عامل ترویج حجاب در جامعه شده و به اصلاح معضل بدحجابی بپردازیم مطلب قابل تامل دیگری است که مجال دیگری هم می طلبد .
واز این رو به کار گیری زبان لین هم در امر اصلاح است و نه در تبیین احکام فقهی .

حکم هر موضوعی من جمله حجاب همانگونه که از منابع فقهی اخذ شده بیان میشود . چه به مذاق مخاطب خوش بیاید چه نیاید . چه افراط باشد چه تفریط !
--------------------------------------------------
, و این هم یکی از احکام صریح و قاطع قرآن کریم در مورد حجاب و عدم جلوه گری:

وَقَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَلاَ تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ"؛ "شما در خانه هايتان بمانيد و مثل جاهليت نخستين زينتهايتان را آشكار نكنيد.

و جالب است که ما این روزها نه تنها زینت های پنهانمان را آشکار می کنیم که حجاب را نیز تبدیل به زینتی آشکار برای هرچه زیباتر شدن نموده ایم .
امیرهوشنگ
Germany
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
اولا با کل نظر شما موافقم
دوما آیه ی بسیار خوبی را مطرح کردید در ابتدای آیه داریم : ( شما در خانه هایتان بمانید ) که سال هاست که در خانه ماندن زن ، ارزش که نیست متاسفانه ضدارزش هم شده .
با اینکه مثلا حکومت اسلامی در کشور ما حاکم است اما اکثر ادارات دولتی ( که مثلا اسلامی است ) تعداد زنان کارمند اگر از مردان بیشتر نباشد کمتر نیست
خود این موضوع کار کردن زن ها بیرون از خانه باعث ریختن قبح ها و بی ارزشی ( اول بی ارزشی خود زن ) و بی حیایی میشود .
به نظر من بی حجابی دو عامل دارد : 1 نادانی 2 بی حیایی
تقی
Switzerland
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
امیر هوشنگ، این خانم که مشخص است بسیار افراطی و امل میباشد و حرفهایش منطقی نیست. ولی از تو تعجب میکنم که چه جور آدمی هستی که در خانه ماندن زن را ارزش میدانی! و از این ناراحتی که آنها در ادارات دولتی کار بکنند! بنظر میرسه تو از اون مردهائی باشی که زن را فقط یک ابزار برای... میدانند. وای بر ما که هموطنانمان چنین طرز فکری دارند. شاید هم از پشت کوه به شهر آمده ای؟ ببخشید.
امجد
Switzerland
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
خانم شهیدی، آنچه را که شما و امثال شما احکام خداوند تصور میکنید، از نظر بنده و بسیاری دیگر از هموطنان، بهیچ وجه صحت ندارد. بهرحال شما در اعتقادات و فکر خود آزاد هستید ولی سعی نکنید افکار مذهبی خود را(که بنظر من نادرست است) بدیگران القاء یا تحمیل کنید. رعایت حجاب اسلامی باید در ایران هم مانند بسیاری از دیگر کشورهای اسلامی، آزاد باشد.
شما نمیتوانید حتی یک دلیل علمی و منطقی بیاورید که اصلآ آن خدائیکه در تصور و خیالتان است وجود دارد و قران هم کلام اوست !؟
محمد علی
United States
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
امجداصلاتوکه خداراقبول نداری چرابرای حکومت تکلیف تعیین میکنی.حکومت تاحدودی الهی است وطبق اسلام بابی حجابی برخوردمیکند. منشاءاین تفکرات همه ازماهواره است.
صادق
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
محمدعلی منظورت از تا حدودی الهی یعنی چی؟ یعنی بخاطر منافع خودش با فساد اقتصادی مبارزه نمیکنه اما بخاطر خدا با بد حجابی برخورد میکنه!!!
کامران
Switzerland
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
محمد علی آقا، حالا این وسط تو هم به ماهواره گیر میدی؟ یه دلخوشی و تفریح برامون باقی مونده، کاری کن که اونم ازمون بگیرن.
محمد علی
United States
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
آقاصادق حکومت بایدبابدحجابی مبارزه کندحالا هرمشکلی هم که میخواهد داشته باشد. اگر مسئولین ادعای اسلام میکنندبایدبابد حجابی مبارزه کنند.
امجد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
محمد علي، لطفآ اين بحث را بيخود سياسي نكن و نگو براي حكومت تكليف تعين ميكني. مخاطب من در اينجا، فقط هموطناني مثل شما هستند و نه حكومت. موفق باشيد.
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
با سلام
به نظر من اگر با تنوع در مدل چادر بتوان یک نفر بی حجاب را به این نوع حجاب ترغیب کرد باید انجام داد اما اگر قرار باشد مصرف این چادر ها بررای با حجاب های ما باشد که اکنون اینگونه است ما نه تنها کارمفیدی نکرده ایم بلکه چند صباح دیگر همان شنل را هم از سر با حجابمان برمی داریم لذا این تنوع نیست این رفتن به سوی بی حجابی است یا ما حجاب داریم بدون زیبایی قابل توجه یا مانند این عکس سریر به دنبال زیبایی در تحت لوای حجابیم
زهره شهیدی
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
اگر تسلیم بی چون و چرا بودن در مقابل اوامر حضرت حق جل جلاله "امل بودن" است !
من افتخار می کنم که امل ترین و متحجر ترین زنان در این وانفسای روزگار باشم .
تقي
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
سركار خانم شهيدي، از طرز نگارش شما مشخص استكه يك خانم تحصيلكرده و با سواد هستيد. اگر گفتار من باعث رنجش شما شده عذر ميخواهم. دليلش فقط فاصله نجومي طرز فكر غير مذهبي بنده با شما است. از شيعه نيوز تشكر ميكنم كه بهرحال اجازه درج صحبتهاي مخالفين را هم ميدهد و براي شما هم شايد بد نباشد كه با عقايد ساير هموطنانتان بيشتر آشنا شويد. موفق باشيد.
بانو
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
سلام. من انواع چادرهارو ديدم و بدم نيومد ولي از اين يكي تعاريف خوبي نشنيدم.
من تازه چادري شدم و از همون اولم رفتم سراغ چادر ساده.خيلي هم عاليه و واقعا از چشمان بيمار دور شدم. خانم زهره شهيدي از پختگي و عفت كلامتون لذت برد . اگر امكانش هست ايميلتون براي چندين سوال به عنوان دختري كه تازه به اين مسير حق اومده داشته باشم.
ممنون ميشم.
زهره شهیدی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
از لطف شما سپاسگزارم بانو!
دعا بفرمایید خداوند به ما نیز توفیق دهد تا چون شما در مسیر حق قدم بگذاریم .
و من نیز دعا می کنم که در گذز زندگی "کلام وحی" خود پاسخگوی تمام سوالات شما باشد .
ان شاءالله
mahdyyare110
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
با سلام خدمت همه کاربران
اگر کسی میخواهد چادری انتخاب کند باید طبق دستور همان کسی باشد که امر به چادر کرده و خداوند در قرآن امر به جلباب یعنی چادری که هم بدن نما نباشد و هم سر تا سر بدن را بپوشاند اگر هم کسی چادر نمیخواهد دیگر نباید برای آن نظر دهد و اقسام معین کند
در ثانی آن کسانی که به دنبال کم کردن چادر هستند باید بدانند زنانی که پی به گوهر وجودی خودشان برده اند آن را بیشتر حفاظت میکنند وکسانی که این گوهر وجودی اصلا برایشان ارزشی ندارد این گوهر ارزشمند را در اختیار دیگران قرار میدهند و به حساب خودشان متجدد میشوند غافل از اینکه گوهر وجودیشان را به حراج گذاشته اند
ثالثا کسی ملزم به حفظ حجاب نیست چون لا اکراه فی الدین ولی اگر کسی اسمش شیعه شد باید به قوانین آن دین عمل کند و موجب فساد در جامعه اسلامی نشود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
mahdyyare110 ، حالا ما را كه پدر و مادرمان از روز اول به زور مسلمان و شيعه كرده اند، ولي ما به قوانين و اصول اين دين و مذهب اعتقاد نداريم و شايد آنرا موجب انواعي ديگر از فساد در جامعه ميدانيم، چكار كنيم كه از اين دين و مذهب سراسر افرط و خرافات بيرون بيائيم و كسي هم ما را بجرم ارتداد گردن نزند!؟ لطفآ جواب دهيد.
mahdyyare110
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
با کمی تحقیق در اصول اصلی دین از آدمهایی مطمئن متوجه میشوید که این بهترین دین است و دستورهایی که میدهد همه موجب تکامل بشر است چو از طرف خالق و سازنده همین بشر آمده و او بهتر میداند که چه چیز به درد بشر میخورد
اگر هم قانع نشدید میتوانید از این کشور بروید در جایی که به حساب خودتان از این خبرها نباشد
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
من بهتون میگم چیکار کنید.از الان به بعد فقط چیزای فسفر دار بخورید.بعدش فقط فسفر بسوزونید و فک کنید.نتیجه اینکه میبینید چه ارث با ارزشی از پدر و مادرتون بردید. موفق باشی.
ناشناس
Switzerland
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
صادق خان، منم میخوام بهت بگم با این هوش و استعدادی که تو داری(احتمالآ کله ماهی زیاد خورده ای) بهتره بری در یک موسسه علمی و پژوهشی استاد و مدرس بشی!!
ناشناس
Switzerland
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
mahdyyare110 ، نمیدونم چطور شد که به آخرین نوشته تان پاسخی نداده بودم؟ حالا عرض میکنم، چطوره ما هم بگوئیم شما از این کشور بروید تا ما راحت باشیم؟ اینجا کشور زادگاه و وطن من است و بنده همینجا خواهم ماند، ولو اینکه مثل خاری در چشم بعضیها باشم.
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
این چادر نیست اما از مانتوهای مد روز بهتره.
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
از نظر من حجاب مراتبی دارد که حد اقل نمره قبولی عادی ترین حالتیه که صورت و دستها پیدا باشن
حالا یکی نمره ش 11ه یکی هم 20
مسلمه که نمره 20 بهتره و اونایی که 20ان نباید پسرفت کنن اما اصل فعالیت اصلا بد نیست
این مطلب به درک چادری ها بر میگرده
البته خب حجاب در شرایط متفاوت متفاوت باید باشه
شاید این نوع حجاب در مواقع خاصی خیلی هم خوب باشه
مثل حجاب در خارج از کشور
بهتره با موضوع افراطی برخورد نکنیم
فقط حیدر امیرالمومنین است
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
با سلام این مطلبی که شما گفتید خوب است ولی در دین نیامده قرآن میگوید باید چادری پوشید که سرتا سر بدن رو بگیره و برجستگی های بدن رو بپوشونه تا بشه حد اقل حجاب این چادری که این جا به نمایش در اومده اصلا چادر اسلامی نیست تا اینکه بگیم نمره چند داره چون همون طور که میبینید برجستگی های بدن رو نمیپوشونه
محمد علی
United States
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
بانظرت تاحدودی موافقم.ولی بهت منفی دادم چون آخرشومخالفم.حجاب درهمه جایکسان است.حکم خداتغییرنمیکندحرام خداهمیشه حرام است.مگراینکه جان درخطرباشدوآنگاه تقیه لازم است.
ناشناس
Switzerland
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
آقای فقط حیدر، خدا را شکر که کسی نگفته دماغ هم جزو برجستگیهای بدن است! والا میگفتید آنرا هم باید پوشاند!
فقط حیدر امیرالمومنین است
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
آقای ناشناس یک کم اگه عقلتون رو به کاربندازید میفهمید که دماغ جز زیبایی های بدن نیست که بخواد پوشونده بشه
ناشناس
Switzerland
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
فقط حیدر، والله افرادی مثل شما، دماغ که سهل است، حتی گاهی میگویند شنیدن صدای زن هم ما را به گناه میندازد!! بروید وضع خودتانرا درست کنید و فکری بحال خودتان بکنید، بجای ایجاد اینهمه ناراحتی و مضیقه و دردسر برای خانمها.
فقط حیدر امیر المومنین است
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۰
شما نگران آزادی خانومها نباشید (البته اگر در دفاع از خودتان نباشید)
در ثانی خداوند متعال در قرآن فرموده ولاتخضعن بالقول فیطمع الذی فی قلبه مرض
سوره احزاب آیه 32
ناشناس
Switzerland
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
آقای فقط حیدر، من نگران آزادی خودم و نیز هر هموطن دیگریکه بی جهت آزادیش سلب شده باشد هستم(چه زن، چه مرد، چه بزرگ و چه کوچک). لطفآ برای بنده آیات قران را مثال نیاورید. اگر شما دو رو و مزور نیستید و بقول خودتان قران را قبول دارید، پس از ته دل به آیه "لا اکراه فی الدین" هم عقیده داشته باشید.
فقط حیدر امیرالمومنین است
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
جناب ناشناس اولا با ادب باشید ثانیا لا اکراه فی الدین معنیش اون نیست که هرکی هر غلطی دلش خواست بکنه لا اکراه فی الدین منظورش اینه که کسی مجبور نیست ایمان بیاره ولی اگر ایمان آورد باید به قوانین اون دین عمل کنه و در آیه هم داره صریحا و به طور وضوح مطلب رو بیان میکنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
فقط حيدر، معني لا اكراه في الدين كاملا واضح و مشخص است. بيخود آنرا تعبير و تفسير نكن و از خودت حرف در نيار. ضمنآ اگر كسي بقول شما بيك دين ايمان بياورد كه مسلمآ به قوانين آنهم پايبند خواهد بود، والا چطور ميتوان گفت به آن دين ايمان آورده؟ ضمنآ اگر شما واقعآ به اين آيه اعتقاد داريد، پس چرا ميگوئيد هركس از اسلام خارج شود مرتد و واجب القتل است!! مگر گفته شده لا اكراه في الدين الا اسلام؟
فقط حیدر امیر المومنین است
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
آقای ناشناس از هر کی دلت میخواد میخواد بپرس معنیش همونیه که من گفتم در ثانی جواب سوالتم مشخصه چون یکی از قوانین دین اسلام اینه که هر کی مسلمون شد نباید از دین خارج بشه هر کی که دلش میخواد مسلمون نشه ولی اگه مسلمومن شد باید به اون چیزها عمل کنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
آقای فقط حیدر، بله حرف شما درست است و این فقط یکی از موارد ضد و نقیض در اسلام است.
فقط حیدر امیرالمومنین است
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
این شمایید که با خودتان دچار ضد ونقیض هستید نه اسلام اسلام یک کلام است و بس
یه بنده خدا
Saudi Arabia
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
منه چادری میگم که اصله حجاب سادگیه کسی که چادر میکنه حتی اگه با کلاس ترین هم شد به سادگی پشت نمیکنه بخاطر طرز فکرش ولی خوب قرار نیست همه چادری بشن با این مدل های جدید میتونیم کسانی که در نگاه اول چادری شدن رو شاید سخت می دونن رو به این مسیر سوق داد یا برای خانم های خارج مسلمون ودیگه اینکه دین ما دینه زندگیه یعنی دین زنو محروم از حضور فعال وسازنده در جامعه نمیکنه فقط میگه آقا جون جوری رفتار کن که نه به خودت صدمه بخوره نه به بقیه آدما در حقیقت اگه کسی به دنبال اخلاق نباشه خیلی راحت همون از خانه هم جامعه رو به تباهی بکشه
محمد علی
United States
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
به نظرمن برای خانم های مانتوشلواری بدنیست ولی برای خانمهای چادری هم خوب نیست درواقع بهتراست روی آن یک چادرهم پوشیده شود.ولی بااین اوصاف چه کاریه؟زن عاقل همان چادر معمولی رامیپوشد.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
اگر رضاخان این مدل چادر رو میدید هیچوقت به فکر کشف حجاب نمی افتاد
امجد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
او خدمات زيادي براي اين مملكت انجام داد و دستور كشف حجاب فقط يكي از گوشه هاي آنست. البته اگر تعصب هاي بيجا را كنار بگذاريد و كمي فكر و تعقل كنيد.
محمد علی
United States
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
آقای امجدخان،آیا کتک زدن وهتک حرمت زنان بعلت داشتن حجاب خدمت است؟ آیا در جامعه ی امروززنان رابعلت نداشتن حجاب کتک می زنند؟ کدام حکومت بهتراست؟حالا شمابا این اوصاف که حکومت رضاخان راقبول داریدخود رااهل تفکر و تعقل میدانید؟اگرحرف دارید پاسخ دهید.
امجد
Switzerland
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
آقای محمد علی، خودتان میبرید و میدوزید و نتیجه میگیرید!؟ تا آنجا که من میدانم، در آنزمان حجاب را از سر زنان برمیداشتند، نه اینکه کتک بزنند. اگر هم خشونتی شده باشد، قطعآ در مورد زنان بسیار معدودی بوده. حال نمیدانم آیا شما واقعآ اطلاع ندارید تا بحال چه تعداد زیادی از زنها را بخاطر عدم رعایت حجاب اسلامی، شلاق زده اند، بازداشت کرده و به زندان انداخته اند، جریمه کرده اند، تذکر داده و تعهد گرفته اند و...
شما چون آدم مذهبی هستید، ممکنست این کارها را فبول داشته باشید و بگوئید همین صحیح است، البته عقیده تان محترم است و ما هم شما را هرگز بچشم دشمن خود نگاه نمیکنیم بلکه هموطن میدانیم. فقط بدانید که میلیونها نفر هم در این مملکت هستند که با شما هم عقیده نیستند و این کارها را بهیچ وجه تائید نمیکنند. موفق باشید.
محمد علی
United States
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
آقای امجد،همین که چادرهاراازروی سرزنان برمیداشتنداین خودهتک حرمت زنان است. جالب اینجاست که شماهنوزنمیدانیدکه درزمان رضاخان ماموران حکومتی باچوب به دنبال شیرزنان چادری می افتادندوآنوقت به من میگویییدبی اطلاع هستم.تذکردادن وتعهد گرفتن ویاجریمه کردن زنان بدحجاب بی احترامی نیست.فقط یک تلنگر است.اگرهم بازداشت بکنند بهترازاین است که به زورچادراز روی سرزنان بردارند.درحالی که دراین حکومت کسی بزورچادرروی سرزنان بدحجاب نمیکشد. بنده هم به عنوان شخصی مذهبی شلاق زدن راتاییدنمیکنم.حتی مراجع تقلید هم تایید نمی کنند.درضمن دراین کشور98٪مسلمان وجود دارد. چگونه میشودمیلیون هانفرتذکر و تعهد را تاییدنکنند؟این میلیون هانفرراازکجاآوردی؟عشقی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امجد
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
آقاي محمد علي، متاسفانه اختلافات عقيدتي و فرهنگي من و شما بسيار زياد است. شما برداشتن چادر از سر زنان را هتك حرمت ميدانيد(البته بنده هم اصولآ كارهاي زوركي را تائيد نميكنم)، خب منهم تمام آن مواردي را كه ذكر كرده ام(حتي دادن تذكر بيك خانم كه چرا حجاب اسلامي را رعايت نكرده)، هتك حرمت آن زن ميدانم. چون معتقدم آنها كار اشتباهي نكرده اند كه تذكر بگيرند.
در مورد 98%، آيا هيچ معلوم هست اين آمارها را از كجا مياوريد؟ آيا شما قبول نداريد كه نيروي انتظامي تا بحال به ميليونها زن و دختر حد اقل تذكر داده كه بايد حجاب اسلامي را رعايت كنند؟ آيا اين ميليونها زن و دختر كه مايل نبوده اند حجاب اسلامي را رعايت كنند، از افراد اين كشور نيستند؟ خيلي ببخشيد ولي مواظب باشيد تعصبات زيادي شما را گمراه نكند. فكر نكنيد هركس اسمش مسلمان است، مانند خودتان جزو آن 98 درصد است. خب منهم ظاهرآ يكي از مسلمانان اين كشور بحساب ميايم، ولي ميبينيد كه با بسياري از قوانين اسلامي موافق نيستم و شديدآ اعتراض دارم. تعداد افرادي مثل من را خيلي هم كم تصور نفرمائيد و دلتان را به عدد 98 درصد غير واقعي و خيالي خودتان خوش نكنيد. اگر اينطور بود كه لابد تا بحال سر همه ما را بريده بودند. موفق باشيد.
alireza h
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
ببین امجد اولا خودت را قاطی جمعیت مسلمانان نکن چون تو یک ناسیونالیست هستی و سلطنت طلبی و خواهان حکومت شاهی هستی . من با امثال تو زیاد معاشرت داشته ام بی منطق و دائما در حال شعار دادنید . تو اسلام را قبول نداری خب مملکت مملکت اسلامی ست و اصولا طبق قاعده هر شخص باید به قوانین آن کشوری که درش است احترام بگذارد ولو آن را قبول نداشته باشد اما امثال تو عناد می کنند و می خواهند با این افعالشان علم مخالفت را علنی بلند کنند . به خدا حقتان بود یکی مثل رضاخان به زور سرتان را می پوشانید . البته این را می گویم چون منطقی نیستی اگر آمادگی بحث منطقی داری و واقعا حرف های منطقی می زنی من حاضرم بسم الله و الا اگر می خواهی فقط شعار دهی من صد برابر این ها هم نثارت می کنم یالا منتظرم.
امجد
Switzerland
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
alireza h ، من نه سلطنت طلب هستم و نه خواهان حکومت شاهی. فکر میکنم امروزه فقط تعداد بسیار معدودی از مردم جهان خواستار چنین حکومتهائی که گفته ای باشند. ولی این دلیل نمیشود که ما اصلآ اوضاع فعلی را با زمانهای قبل مقایسه نکنیم و به مشکلاتی که امروز برای ما ایجاد شده، هیچ اشاره ای نکنیم.
ضمنآ آدمهای بیسواد، وقتی یک پاسخ علمی یا منطقی برای حرفشان نداشته باشند، به تنها چیزیکه خوب بلد هستند، یعنی توهین به دیگران روی میاورند.
alireza h
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
ببینم با سواد چرا وقتی دعوت به بحثت می کنم جواب نمیدهی . ببین این حرف ها هیچ فائده ای ندارد ! فقط یک کلام مذهبت چیست تا با تو وارد بحث شوم . مذهب من اسلام است به زن ها دستور داده تا حجابشان را رعایت کنند طبق مصالح فراوان و به همه ی مسلمین دستور داده هر که از قوانین اسلام در میان مسلمین سرپیچی کند او را امر به معروف و نهی از منکر نمایم . این دستوریست که مذهب ما مسلمانان به ما داده و تو و امثال تو حق ندارید به آن اعتراض کنید . حالا بگو مذهبت چیست و الا برو چون این بحث ها با امثال تو که فقط شعار می دهید فایده ای ندارد . به حاشیه نرو از این شاخه به آن شاخه هم نپر . بسم الله.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
alireza h ، اولآ تو چکاره هستی که از من تفتیش عقاید میکنی و میپرسی مذهبم چیست؟ ثانیآ آدم با اهانت و دستور، کسی را دعوت به بحث نمیکند !
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
به نظر من بخشی از جذاب (جلب توجه کننده) بودن این مدلی که ارائه شده به خاطر آرایشی است که مدل آن دارد، که مسلماً جزوی از حجاب نیست و این صرفا یک مانکن است!

این مدل اگر با روسری ای سر شود که برجستگی های بدن را نشان ندهد (و در ضمن آرایش هم همراهش نباشد) اتفاقا می تواند حجاب خیلی خوب و کامل و راحت و در عین حال "مرتب"ی باشد.

زن مسلمان نباید خود آرایی کند ولی نباید هم ژولیده باشد!!
ندا
Kazakhstan
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
سلام.دوستان نظراتتون رو مطالعه کردم.اما در اسلام و قران هم مطرح شده که در دین اجباری نیست.و با توجه به مطالبی که در کتب تاریخی به رشته تحریر در امده عینا" به این نکته اشاره شده که در دوران پیامبر اکرم هم اجباری برای پوشش وجود نداشته.و بهتر است به مشکلات حادی که وجود دارذ بهتر است به آنها رسیدگی بشه نه ترویج اجباری حجاب و این مدل هم زیباست و هم پوشیده.
زهره شهیدی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
آن دسته از دوستانی که با استفاده ابزاری از یک آیه قرآن کریم که می فرماید " لا اکراه فی الدین " سعی در توجیه تمام عملکردهای سلیقه ای و بعضاًغیر الهی خویش در این عالم دارند، بهتر است بدانند که این آیه شریفه تفسیر هم دارد !

و ساده ترین تفسیرش هم شاید این است که بگوییم در پذیرش اصل دین اکراهی وجود ندارد . اما وقتی پذیرفتیم مسلمان باشیم آن وقت باید بپذیریم که بی چون و چرا بایستی تابع قوانین دین اسلام هم باشیم .

زیرا پذیرش اصل دین بدون پایبندی به قوانین آن هرگز عقلایی نیست و انسان را به سعادت اخروی نائل نخواهد کرد .

حال اگر کسی با اصل دین مخالف است بسم الله ! بگوید من کافرم . هیچ اجباری در خدامحوری او نیست . و البته هیچ امیدی هم به نجات او از آتش غضب خداوند در آخرت نخواهد بود . چون خداوند با معرفی مسیر سعادت و شقاوت انسان ،حجت را بر او تمام کرده است .
اما اگر می گویی من مسلمانم ! مسلمانی در ایمان و عمل است آنهم طبق آموزه های دینی که پذیرفته ای و نه تمایلات و سلایق شخصی خود .
به زبان ساده تر شاید بشود اینگونه گفت که خداوند هر آنچه شرط بلاغ است را برای بند گانش تبیین فرموده است . حال این ما هستیم که می توانیم به اختیار خود و نه با اکراه و اجبار در این راستا پند گیریم یا آنکه در جهالتها و خود بینی های خویش فرو رویم .
اما درنهایت چه بپذیریم چه نپذیریم ، این خداوند است که در عالم حشر بین ما حکمرانی خواهد کرد .
تقی
Switzerland
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
سرکار خانم شهیدی، همین تفسیرهای مختلف آیات قران پدر ما را در آورده. هر مفسری بسته به میزان علم و دانش و آگاهی خودش، یک آیه را بصورتی تفسیر نموده و اینهمه مفسرهای مختلف، بندرت تفسیر هائی کاملآ مشابه هم نموده اند. بهتر نیست به خود آیه نگاه کنیم که خیلی واضح میگوید"لا اکراه فی الدین" شما هم چون مطابق با میل و سلیقه خودتان نیست، نفرمائید استفاده ابزاری میشود! ضمنآ آنهائیکه این آیه را مثال میاورند، شاید منظورشان این باشد که اصلآ به اسلام عقیده ندارند. پس تابع قوانین اسلام بودن هم موضوعیتی ندارد. وجود خداوند و غضب او و... هم چیزهائی استکه فقط مذهبیون بر اثر سالها القاء این مطالب، جزو باورهایشان شده. والا از نظر ما هیچیک از این مطالب صحیح نیست و واقعیت ندارد.
سید کمیل
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
ده نکته ساده و روشن:
1. فلسفه استفاده از چادر (جلباب) و حفظ حجاب از نظر قرآن و دین اسلام پوشاندن برجستگیهای بدن زن از دید نا محرم و اجنبی است...
2. حالا با دقت به تصویر نگاه کنید. آیا در این تصور بر جستگی بدن یک زن مسلمان پوشیده شده است یا نمایانده شده؟
3. این مطالب برای کسانی هست که به دین اسلام معتقدند. نه خانمی که خود را مترقی دانسته و گفته بود که :(خانم های تحصیل کرده و مترقی زیر بار حجاب نمی روند).
4. خوب نیست انسان ادعا کند تحصیل کرده است ولی شبیه حیوانات زندگی کند. چون حیوانات هم در اصل حجاب ندارند. البته در نوع خود زیبا هم هستند.
5. البته حجاب نداشتن برای حیوانات زیباست زیرا، غریزه و فطرتشان به همان شکل هست و خداوند هم از آن ها بیش از این نخواسته است.
6. آیا برای انسان نیز بی حجابی و بد حجابی زیباست و زیبایی به وجود می آورد؟
7. فراموش نکنید که وقتی آدم و حوا از بهشت اخراج شدند و لباس بهشتی از تنشان کنده شد، فورا بدن خود را یا عورتین خود را با برگ درختی پوشاندند و از برهنگی شان خجالت کشیدند. زیرا خدا و فرشتگانش آن ها را می دیدند و برهنگی را بر خود عیب دانستند.
8. شاید آدم و همسرش هیچ کدام تحصیل کرده که چه عرض کنم، دیپلمه هم نبودند. چون زیبایی را در برهنگی و بد حجابی ندیدند!!!!
9. اینم عاقبت بعضی از تحصیلکرده های امروزی.
10. نظر شما چیه؟
تقي
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
سيد كميل،اگر كسي گفته "خانمهاي تحصيلكرده و مترقي زير بار حجاب اسلامي نميروند" حرف بسيار درستي زده و اين ذهن شما استكه آنرا به زندگي حيوانات تشبيه ميكنيد! آن خانمها فقط نسبت به حجاب اسلامي زوركي و تحميلي اعتراض دارند، نه اينكه خواسته باشند مثل حيوانات بدون كوچكترين پوششي بيرون بيايند. مگر در لبنان، الجزاير، سوريه و... كه حجاب اسلامي اجباري نيست، زنها لخت مادرزاد بيرون ميايند!؟ استدلال توهين آميز شما در تشبيه خانمهاي بدون حجاب اسلامي با حيوانات،‌ مثل اينستكه بنده هم بگويم شما مثل حيوانات هستيد، چون آنها هم غذا ميخورند و شما هم غذا ميخوريد!! واقعآ اميدوارم از اين حرفهايي كه زده ايد و از استدلال و منطق كودكانه خودتان خجالت بكشيد. ضمنآ داستان آدم و حوا هم از باورهاي مذهبي شماست و ما به آن كوچكترين اعتقادي نداريم.
حمید
Switzerland
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
کمیل، (حیف کلمه سید برای تو) تردیدی نیست که آدم بیسوادی هستی که اینقدر به افراد تحصیلکرده عناد و حسادت داری. بیسوادی ات از طرز فکر بچه گانه ات پیداست که خانمهای فهمیده و مترقی و تحصیلکرده را به حیوان تشبیه میکنی و در ذهنت آنها را برهنه میپنداری. شرم بر تو.
زهره شهیدی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
جنای آقای تقی : آیا شما اساساً به دین اسلام معتقد هستید یا خیر ؟ اگر معتقد هستید (که ان شاء الله هستید !) شبهات شما در راستای احکام و قوانین همین دین قابل پاسخگویی است و اگر خدای ناکرده معتقد به دین رسول خاتم صلوات الله علیه نبوده و اساساً به هیچ دین دیگری هم ایمان نیاورده اید ، در اینصورت هم از زاویه دیگری شبهات شما قابل بررسی خواهد بود که مجال بسیار وسیعی می طلبد .
و اما در مورد کسانی که فرمودید شاید اصلاً به دین اسلام اعتقادی ندارند و از این زاویه بحث و احیاناً جدل می کنند عرض می کنیم اگر تابع دین اسلام نیستید بسیار خوب مهم نیست" لا اکراه فی الدین "! ( اعتقاد به دین یک باور قلبی است و کسی نمی تواند در باورهای قلبی افراد اکره و اجبار نماید ) اما لا اقل تابع قوانین مملکتی که باشید که در آن ارتزاق می کنید .

آیا قانون مدار بودن هم مانند دین مدار بودن تحجّر و املّیسم است ؟!!!!

مگر نه اینکه در بسیاری از کشورهای دیگر هم محجبه ها به خاطر قوانین آنها خانه نشین حقیقی شده اند ؟!
کشورهایی که بسیار بیش از کشور ما ادعای آزاد اندیشی دارند .

آیا به همان میزان که در مملکت دینی ما فرصت جولان برای بد حجاب ها و کشف حجاب وجود دارد و با این حال باز هم بدحجاب های محترم احساس تنگی نفس می کنند و در نتیجه اساس دین را از این زاویه به چالش می کشند! در ممالک به اصطلاح مترقی و آزاد اندیش جهان هم که همواره سنگشان را به سینه می زنیم فرصت جولان برای محجبه ها وجود دارد ؟!
تقي
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
سركار خانم شهيدي، نوشته شما مفصل است و شايد امكان پاسخ به همه مطالب آن با محدوديت اينجا مقدور نباشد. بنده اساسآ به هيچ دين و مذهبي اعتقاد ندارم و همه آنها را زائيده فكر كساني كه آنرا بوجود آورده اند يعني بشر ميدانم و نه خدائيكه فرضآ در آسمانهاست! حالا يكوقت فكر نكنيد پس ممكنست به هر كار خلافي دست بزنم چون فرضآ ترسي از جهنم و خدا ندارم! بهيچ وجه اينطور نيست. مگر در كشورهائيكه اصلآ دين رسمي ندارند و اكثر مردم هم اعتقاد به هيچ ديني ندارند(‍ژاپن، اسراليا، چين و...) مردم از ديوار هم بالا ميروند يا سر همديگر را مي برند؟ پس ميتوان به يك سري اصول اخلاقي و انساني و نيز قوانين مدني كشورمان اعتقاد داشت، بدون اينكه كارهاي غير انساني و غير قانوني انجام دهيم يا مزاحمت و ضرر و زياني به كسي برسانيم. بله ميتوان انسان خوبي بود بدون اينكه به موجودي بنام خدا و دستوراتش اعتقاد داشت.
خانم عزيز، در هيچ كشوري محجبه ها مجبور به خانه نشيني نيستند. آن كشورها هم براي خودشان قوانيني منطقي دارند، مثلآ در محيط هاي آموزشي و دانشگاهي كسي حق ندارد با لباس يا وضعيتي ظاهر شود كه بنحوي تبليغ يا نمايش دينش را بنمايد. اين قانون از نظر بنده هم صحيح است. يا زناني كه با روبنده وارد اين كشورها ميشوند و حتي حاضر نيستند جلوي مامور كنترل گذرنامه هم روبند خود را بردارند، حقشان استكه از آن كشور اخراج شوند. دلم ميخواست يكبار به يكي از اين كشورها سفر كنيد تا ببينيد آزادي چيست و ما كجا هستيم. موفق باشيد.
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
من خودم فردی چادری هستم از بچگی چادر سرم کردم و به تازگی هم از این نوع چادر خریداری کرده و استفاده می کنم نسبت به چادرهای معمولی بسیار راحت تر است و درمحیط کارم با این نوع چادر خیلی راحت تر هستم اصل پوشش مناسب است همان چیزی که اسلام گفته اگر افرادی از این چادرها فقط برای روی مد بودن استفاده می کنند ویا استفاده نامناسبی از چادر می کنند خود چادر را که نباید زیر سوال برد چه این نوع چادر چه چادر های ساده را
mahdyyare110
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
چادر فقط یک نوع است آنهم همانی که خود آورنده آن دستور داده و باید طبق نظر او باشد کامل و سر تاسر بدن را بپوشاند تا برجستگی های بدن نمایان نباشد و الا اگر چادر این طوری باشد چه فرقی با بلوز وشلوار میکند که چسبیده به تن است
ندا
Kazakhstan
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
خانم شهیدی واستون متاسفم که اینقدر راحت انسانهای دیگه رو به حیوان تشبیه می کنید و خوذتون رو انسان میدونید.منم حجابم رو رعایت می کنم اما با اجبار مخالفم.در ضمن منم تحصیل کرده ام.اما اینو خوب میدونم که انسانیت در حجاب خلاصه نمیشه.
خسرو از تهران
Switzerland
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
ندای عزیز، درو فراوان بر تو. البته تشبیه خانمهای بد حجاب به حیوانات را این خانم نکرده بلکه شخص نادان و کم سواد دیگری کرده که از منطق احمقانه و توهین آمیز و مسخره اش پیداست از پشت کوه به شهر آمده. به او توصیه میکنم به همان روستای زادگاهش برگردد و بداند که این فقط افراد ابله و نادان هستند که وقتی حرف منطقی برای گفتن ندارند، به تنها چیزیکه در زندگی خوب بلد هستند یعنی توهین به دیگران روی میاورند.
alireza h
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
انسان تا وقتی انسان است که شرافت و حیای خود را از دست ندهد . تو که می خواهی بودن حجاب بیرون بیایی هدفت چیست ؟ تو را به جان عزیزت قسم می دهم راست بگو . بگو حتی یک نفر از این هایی که بی حجاب بیرون می آیند هدفشان هدف جنسی نیست یک نفر . اگر هدفشاین نبود چرا خودش را یک من آرایش می کند ؟ من کار به زور و اجبار و این حرف ها ندارم فقط همین رو بگم اگر من کاره ای بودم تو این مملکت چند تا شهر رو می گفتم متدین ها درش زندگی کنند چند تا هم بی دین ها خواستن زن هایشان را هم عریان بیرون بفرستند بفرستند اون وقت می دیدید کدام جامعه موفق تر است.
تقی
Switzerland
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۰
alireza h ، بد جوری در تعصبات بیجا غوطه میخورید. بگو ببینم تو چرا پیراهنت یقه دارد؟ چرا بجای کت و شلوار، یک پارچه یکسره از جنس گونی تنت نمیکنی؟ چرا بجای کفش، گیوه پایت نمیکنی؟ چرا موهای سرت را اصلاح میکنی، چرا ادکلن میزنی و... هزاران چرای دیگر از این قبیل. لابد علتش مسائل جنسی است دیگه!!
آخه آدم حسابی، چرا به هر مسئله ای در مورد خانمها فقط با دید جنسی نگاه میکنی؟ اکثر خانمها ذاتآ مایل هستند در ملاء عام آراسته و زیبا و تمیز باشند و این هیچ مشکل و عیبی ندارد و اصلآ آنطور که تو خیال میکنی نیست. حتی اگر منظور خانمها جلب توجه هم باشد، اینطور نیستکه به هر کسی سر راهشان سبز شد، اجازه دهند با آنها دوستی و ارتباط برقرار کند. یکبار سعی کن با یکی از این خانمهای بقول خودت بی حجاب فقط دو کلمه حرف بزنی. ببین اصلآ جوابت را میدهند یا به تو محل میگذارند. زیاد هم بخوای سمج بازی در بیاری، پلیس را صدا خواهند زد. بدان که طرز فکرت فوق العاده در اینمورد اشتباه است و علتش هم محرومیت بیش از حد مذهبیون و بوجود آمدن عقده های فراوان جنسی(حداقل در زمان تجردشان) در آنهاست. ضمنآ لازم نیست شهر مندین ها و بی دینها درست کنی. خودت بگو ببینم کدام کشور مسلمان و مذهبی را سراغ داری که پیشرفته و موفق باشد؟ آنها جزو عقب افتاده ترین و بد بخت ترین کشورها هستند. متاسفانه بسیاری از جوانان ما طرز فکرشان نسبت به زن اینستکه او را فقط بچشم وسیله ای برای ارضاء امیال خود میبینند. واین فکر نابجا و غیر انسانی و توهین آمیز و در حقیقت خطرناک، چه بسیار زندگیهای خانوادگی را تا کنون دچار سردی و یا متلاشی نموده است. بخود بیائید و برای زنها بیش از این احترام قائل باشید.
alireza h
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
جواب تقی : خیلی مغلطه گری خیلی . چرا عطر میزنی چرا فلان . ببین یه حرف کلی بزنم اصولا مردها هم شهوت بینایی دارند هم لامسه بخلاف زنان که فقط لامسه اند این حالا یعنی چه ، اگر جلوی یک مرد عکس زن عریان بگذاری خیلی اذیت می شود و قوای شهوانی اش به کار می افتد اما اگر جلوی یک زن عکس مرد عریان بگذاری خیلی اذیت نمی شود بالعکس زن در شهوت لامسه بسیار بیشتر از مرد عمل می کند ، می توان از این حرف که تمامی عقلای دنیا و تمامی دانشمندان دنیا آن را قبول دارند این را فهمید که حکمت قرار دادن حجاب برای زن در اسلام چیست . اسلام حتی برای مرد هم حجاب گذاشته ، یک مرد حق ندارد خودش را به شکل زنان در بیاورد یا لباس های نیمه عریان کمتر از حد شرعی بپوشد . ببخشید این را میگویم مگر زن ها انسان نیستند ؟چرا می خواهید شما بعضی از نامردها دائما آنها را مورد تماشاهای شهوانی خود قرار دهید؟ . زن تمایل به آرایش دارد تا زمانی که ارضاء نشده و از لذات جنسی سیر نشده ، اگر زن سیر شود آیا باز هم علاقه دارد خودش را برای مردان بیگانه آرایش کن ؟ اصلا یک چیز دیگر دلیل بر نقض این حرف کودکانه ات قرص ایکس بسیار هیجان آور است و مهیج حالا چون دو دقیقه انسان را هیجان میدهد بخوریم و فکر عواقب بعدی اش نباشیم ؟ مسئله ی حجاب هم دقیقا مثل همین است .
گفتی پیشرفت جوابت را بدهم جوامع اسلامی شاید در ظاهر عقب تر از ملل دیگر باشند که آن هم دلیل بر وجود افراد بی دینی مانند شماهایند که برکت را می برند اگر یک جامعه اسلامی به طور کلی از شماها عاری شود مطمئن باش در دنیا اول خواهد شد چون مردمش از خدا می ترسند و از حق الناس می پرهیزند اما امثال بعضی نمی گذارند.
اتفاقا مذهب راه صحیح نشان می دهد اگر به آن عمل گردد و مثال آن هم زمان رسول اکرم صلی الله علیه و آله که جامعه ی پاک اسلامی در حال پیشرفت عظیم بود بطوری که روم (اروپای کنونی ) به انگشت کوچک اسلام هم نمی رسید در امکانات و تجهیزات تا آنکه بعد شهادت پیغمبر کار به دست غاصبین رسید و آن ها جلوگیری کردند از این پیشرفت ها. در ضمن من اکثر بستگانم خارج از کشور زندگی می کنند به تازگی یکی از آنها که از لندن آمده بود سری بزند این چنین می گفت : به خدا این خانواده های ایرانی واقعا خوش بختند ، در آنجا همه افسرده هر کس فکر امورات خودش اکثر فرزندانشان از راه روابط نامشروع و از این قبیل صحبت ها خلاصه خانواده هایشان متلاشی و بسیار بی محبت اند اما اینجا همه می روند دید و بازدید هم صله ی رحم می کنند با هم خوش رفتاری می کنند . زنانشان از آرامش جنسی بالایی برخوردارند و...
این بحث ها هم فایده ندارد مهم عقیده ی اولیه است باید دید که مذهبت چیست که احتمال میدهم ناسینالیسم باشه که خدا کنه نباشه و علی ای حال حاضرم با تو مباحثات عقیدتی داشته باشم که می دانم شکست می خوری چون چیزی در چنته نداری و فقط شعار می دهید امثال شما همین .
تقي
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
alireza h ، ببخشيد من وقت و حوصله سر و كله زدن با كسانيكه نه ادب دارند و نه علم و سواد درستي را ندارم. تعصبات مذهبي عقل و منطق را از شما گرفته و همه چيز را صرفا با اسلام و قوانين آن مي سنجيد. فكر كن در اين مملكت كساني هم هستند كه اصلآ به اسلام عقيده ندارند، آنها هم حق و حقوقي به اندازه شما دارند و اگر غير ازين فكر ميكنيد، دليلش خودخواهي تان است. بحث با كساني مثل شما، آب در هاون كوبيدن است. تو به عقب ماندگي كشورهاي اسلامي اعتراف داري، ولي امثال بنده را دليل آن ميداني!! كسيكه اينطور پرت و پلا ميگويد و شعور درك واقعيات را ندارد و بيجهت ديگران را مايه بدبختيهاي خودش ميداند، قابليت بحث ندارد. كاش سواد بيشتري داشتي كه ميشد با تو صحبت كرد.
alireza h
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
حتیاگر من بی سواد هم باشم راه حق که همان اسلام باشد را یافته ام و الحمدلله در مملکتی زندگی می کنم که ادعای اسلام دارد. این که تو دین نداری مربوط به بقیه نمی شود . میتوانی مهاجرت کنی و در کشورهای دیگر نوامیست را به هر گونه که خواستی بیرون بفرستی هیچ کس هیچ کاری با تو ندارد . این همه برای تو در نظر قبل استدلال آوردم حاضرم قسم بخورم که یکی از آنها را به دقت نخوانده ای . چرا شما افراد معدود دست از سر این نظام اسلامی بر نمیدارید . آری به خدا دلیل این همه بدبختی بی دینی ست . بی دین آنی هست که خودرو تولید می کند با قیمت بالا و بدون کیفیت ، بی دین آن است که هزاران میلیارد می خورد بدون اینکه کسی کارش داشته باشد . اینها همه عواقب بی دینی است باید گفت که متدینین در اقلیت باید به حساب بیاین. انقدر هم ادعای سواد نکن مذهبت را بگو با تو وارد بحث می شوم و آنچنان می کوبمت که خودت بمانی مبهوت آقای مدعی که با دو اسم نظر می گذاری و اصلا نظرات مرا کامل نمی خوانی و فقط شعار می دهی و به طرف مقابلت توهین میکنی . البته خب اینها همه توابع بی دینیست.
ناشناس
Switzerland
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
alireza h ، چرا این بحث را سیاسی میکنی و بیجهت بمن میگوئی دست از سر نظام بردار !؟ من با نظام چکار دارم؟ ناسلامتی من و تو داریم با هم بحث میکنیم نه با نظام ! تو چرا بحث را یک میدان کارزار تصور میکنی؟ در چنین بحثهائی هدف باید این باشد که هریک از طرفین، احیانآ دو کلمه چیز از یکدیگر یاد بگیرند نه اینکه قصد توهین و خط و نشان کشیدن و چنان میکوبمت و این مزخرفات را داشته باشند. آن کسانی را که گفته ای خودرو گران تولید میکنند و ... خودشانرا از تو خیلی مسلمان تر میدانند، حالا تو بگو آنها مسلمان نیستند، لابد آنها هم ترا مسلمان نمیدانند! ضمنآ تو چکاره ای که بمن بگوئی مهاجرت کن!؟ مثل اینستکه منهم بتو بگویم برو به شاخ آفریقا تا من و امثال من راحت باشیم.
alireza h
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
من میگویم مهاجرت کن چون کشور اسلامی ست . چون قانون قانون اسلام است اگر تحمل نداری مهاجرت کن کما اینکه اگر رضاخان الان حاکم تو به من باید می گفتی مهاجرت کن اگر ناراحتی . در ضمن انقدر مغلطه نکن بگو مذهبت چیست بحث کنم با تو والا این حرف ها به هیچ دردی نمی خورد جز آنکه وقت مرا تلف کنی همین .
ناشناس
Switzerland
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
alireza h ، تو چه حقی داری که از من تفتیش عقاید میکنی و میگوئی مدهبت چیست؟ تو به دین و مذهب من چکار داری؟ اگر حرف غلطی زده ام، با دلیل ثابت کن غلط است. همانطور که منهم سعی میکنم این کار را بکنم. ضمنآ اینقدر نگو کشور اسلامی است و قانونش هم اسلام. بدان که اصولآ تعین دین رسمی برای یک کشور، بزرگترین قدم در راه ایجاد دیکتاتوری و نفاق بین مردم است. زیرا وقتی یک دین را دین رسمی اعلام کنند، در حقیقت یعنی به سایر ادیان یا اعتقادات مردم احترام گذاشته نمیشود.
alireza h
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
خوانندگان محترم همگی شاهد باشید که می ترسد از این که دینش را بگوید . چون در حقیقت دینی ندارد و می داند باطل است ( مثل ادبیات خودت با تو سخن میگویم ) ببین تو بی دینی به بقیه ربط ندارد . من اینجا تا صبح هم برای تو ادله ی عقلی و نقلی بیاورم کما اینکه آوردم باز هم همان شعار های سابقت را میدهی و اصلا توجه به ادله ی من نداری و فقط های و هوی می کنی . آی اهل عالم شما بگویید این شخص می گوید خانم ها علاقه دارند در اجتماع خود را زینت کنند اما اسلام می گوید خودش را آرایش کند لکن نه برای مردان بیگانه برای زن ها و محارم خودش . کدام عاقلانه است ؟ کدام حرف درش عفت است ؟
مسلما تو دین نداری زیرا در خلال کلامت هم اقرار کردی که ممالک نباید دین رسمی داشته باشد اما باید به تو بگویم که اگر به فرض محال در کشور دین رسمی نبود تو و امثال تو دستشان برای هر جنایت و کار پلیدی باز بود . کما اینکه الان هم دستتان خیلی بسته نیست . از همه اینجا می پرسم : اگر کسی به قیامتی معتقد نباشد ، به خدایی معتقد نباشد و اصولا همه چیز را مادی ببیند آیا ترس دارد که عده ی زیادی آدم بی گناه را بکشد و قتل عام بنماید ؟ آیا ترس دارد که به نوامیس مردم تجاوز کند ؟ هر کس باشد می گوید نه هیچ ترسی ندارد چون به خدایی معتقد نیست برایش چه فرقی می کند انسانی را بکشد یا بگذارد زنده بماند ، برایش چه فرق می کند که آدم خواری کند مانند شیطان پرستان و چه فرق می کند که غذاهای پاک و حلال بخورد ؟ عقلا جواب مرا بدهند .
تقی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
alireza h ، چرا جنجال راه میندازی؟ مثل اینکه خیلی اعصابت خرابه؟ هرکس عقل و دانش و فرهنگ داشته باشد، میداند تفتیش عقاید، یکنوع بی ادبی و دخالت بیجا در کار مردم است. دین من هرچه که باشد یا نباشد، به کسی ربطی ندارد.
همانطور که گفته ام بنطر من هیچ اشکالی ندارد که خانمها در صورتیکه خودشان مایل باشند، تا حدودی آرایش کنند و بدون حجاب اسلامی(در حد موی سر) بیرون بیایند. این بهیچ وجه دال بر بی عفتی نیست. البته اصلآ منظورم این نیست که مثل بعضی از خانمهای غربی یا اروپائی(ببخشید) لخت و عور بیرون بیایند. اینرا بدانید که بنده و امثال بنده، اصولآ به اعتقادات دیگران هم احترام میگذاریم و هرگز زنی را که از چادر یا هر نوع حجاب دیگری که خودش مایل است استفاده نماید، مورد سرزنش یا بی احترامی قرار نمیدهیم(برعکس برخی که در ذهن عقب افتاده شان، عدم رعایت حجاب اسلامی را برای زن، بی عفتی او میدانند و لذا او را مورد توهین و آزار فرار میدهند). یک زن حتی ممکنست در لوای چادر هم کارهای بی عفتی بکند. پس صرف نوع پوشش دلیل نمیشود. آیا این نادانی نیست که فکر کنیم هرکس به دین یا خدا اعتقاد نداشت، دست به جنایت و کارهای پلید میزند!؟ در دنیا کشورهای زیادی هستند که اصلآ دین رسمی ندارند و بسیاری از مردم آن اعتقاد بهیچ دینی ندارند(مثل ژاپن، استرالیا، و...)، آیا مردم آنجا دارند یکدیگر را پاره میکنند و میخورند و دائمآ کارهای پلید انجام میدهند؟ خودتان هم میدانید که اینطور نیست و چه بسا در بعضی از کشورهای دین دار و حتی اسلامی، میزان جنایات و خونریزی و کارهای پلید، بمراتب بیشتر باشد. انسان اگر خودش تربیت درست و علم و دانش و فرهنگ داشته باشد، دست بکارهای پلید نخواهد زد و مطمئن باشید این ربطی به ترس از جهنم و خدا و... نخواهد داشت.
تا تعصبات بیجا را کنار نگذارید، نمیتوانید درست و منطقی فکر کنید. ضمنآ اگر اینطور به من و امثال من بدبین هستید، مجبور نیستید به بحث ادامه دهید و اگر هم خواستید ادامه دهید، لطفآ ادب را رعایت کنید، در غیر اینصورت مرا از پاسخ معذور دارید.
alireza h
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
این قانون مناظره است اگر ناراحتی و می گویی تفتیش عقیده است دیگر نظر نگذار و عقائدت را برای خودت نگهدار ، تو چطور میایی اینجا عقائدت را به جوانان تحمیل می کنی ولی من که از یک قانون عقلائی تبعیت می کنم و آن هم شناخت خصم است می گویی من تفتیش عقیده می کنم ؟ اینها همه می ترسند چون می دانند که در باطلند سراپا و فقط میخواهند جوسازی کنند . اگر نمی ترسی بگو دینت چیست اگر هم بگویی یک بار دیگر تفتیش و این گونه و مغلطه ها همه بدانند که تو و امثال تو از ترسو ترین افراد جامعه هستید و فقط می خواهید نا امنی راه بیندازید و اذهان را پریشان کنید و از آب گل آلود برای خودتان در این فرصت ماهی بگیرید. خواستی بیا به وبلاگ تا با تو مناظره کنم فقط برای مناظره بیا خواهشا نیا حاشیه برو. omar.loxblog.com
alireza h
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
چرا نظراتم را نمی گذاری شیعه نیوز؟
تقي
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
به شيعه نيوز عرض ميكنم، چرا پاسخ من را به كامنت مورخ 02/08/91 آقاي alireza h درج نكرديد؟ اين كار شما باعث ميشود افرادي مثل ايشان بنشينند پشت كامپيوتر و راحت بديگران توهين كنند و آخر سر هم خيال كنند طرف مقابل يا جوابي نداشته و يا به خيال باطلشان، از آنها ترسيده.
alireza h
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۸
تو بیا داخل وبلاگم تا با تو بحث نمایم اینجا حرفهایم منتشر نمی شود و تو مدام های و هوی می کنی : omar.loxblog.com
alireza h
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۸
در ثانی حرف حق توهین نیست ، حالا ناراحتی بگو تا دیگر حقائق را برای مردم فاش نکنم .
زهره شهیدی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
سرکار خانم ندا :

1- بفرمایید بنده در کدام یک از عباراتم انسانهای دیگر را نعوذ بالله به حیوان تشبیه کرده و خود را انسان دانسته ام ؟!!!
لطفاً با دقت و صبوری بیشتری کامنتها را مرور بفرمایید !

آیا شما برای نزاع و اثبات حقانیت دل خود در این فضا حضور دارید یا برای اثبات حقانیت دین خداوند ؟!

2- برای چندمین بار عرض می کنم چگونگی و چرایی حجاب را خالق انسان تبیین فرموده است و در نتیجه مخالفت ها و موافقت ها ، خوش آمدنها و خوش نیامدنهای دلی بنده و شما معیار درستیها و نادرستیهای امور خلقت نیست .

3- مدارک دانشگاهی داشتن الزاماً به معنی دانستن و در مسیر هدایت قرار گرفتن و قدرت تشخیص حق و باطل یافتن و انسانیت را از غیر انسانیت تمییز دادن و به معنای حقیقی کلمه انسان بودن و انسان ماندن نیست . که اگر اینچنین بود بسیاری از جنایتکاران تحصیل کرده عالم می بایست برترین افراد در تسخیص مسیر انسانیت باشند .

ا نك لا تهدي من أحببت ولكن الله يهدي من يشاء وهو أعلم بالمهتدين ﴿قصص56﴾

4- در استدلا لهای غیر منطقی برخی از کاربران محترم همین بس که وقتی اقدام به اظهار نظر و درج کامنت می کنند اولین و آخرین کلامشان و استدلالشان بر گرفته از منیت ها و خواهشهای دل است و نه هیچ مدرک قابل استناد دیگری ...

"أعاذنا الله من شرور أنفسنا و سیئات أعمالنا"
بهروز
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۰
خانم زهره شهیدی
باسلام
به نظر من اشکال اصلی ما در عدم شناخت اصول دین مخصوصا" توحید است.
مهسان
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
خانم ها و آقایون ایرانی مثلا باسوادو با فرهنگ
اگه دقت کنید شما در قسمت نظرات شروع به نوشتن کردید نه قسمت محکوم کردن دیگران.
پس به جای این کارها نظر خودتونو نسبت به مدل نمایش داده شده اعلام کنید و لا غیر
این طور که معلومه شما در حال کل کل کردن هستید
خانوم كوچيك
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
خيلي هم خوبه ما هم دختر جوونيم اگه كمي پوششمون رو زيبا تر كنيم چرا زدمون مي كنين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:(
فائزه
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
من هيچ مشكلي تو اين چادر نميبينم.خيليم حجابش كامله.عين چادر معمولي ميشه باش رو گرفت.برجستگياي بدنم ميپوشونه.
واقعا چرا مردمو به اسلام بدبين ميكنين؟
چه ايرادي داره آراسته باشيم درحالي كه حجاب داريم؟
نرگس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
سلام...
این مدل خیلی شیک و زیباست و اینکه پوشش کاملیم داره البته بستگی به خودم خانوم داره ک چطوری جلوشو بگیره ...
ممنون
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
سلام
من خودم چادریم و میتونم به جرات بگم همین چادر های زیباست که منو چادری کرد طوری که الان چادر سنتی میپوشم ولی به خاطر داشتن بچه کوچیک مجددا به چادرهای راحت رو اوردم تا بتونم ضمن داشتن حجاب توی جامعه با پسرم باشم و اون رو اجتماعی بار بیارم و به نظرم باز هم از مانتو پوشیدن بهتره
دوستان چادری داشتم که الان همه به هر دلیلی چادر از سر برداشتن در حالیکه شاید اگر تنوع و کمی زیبایی و راحتی توی مدلهای چادر ما بود اینطور تغییر نمیکردن
تعجب میکنم از دوستانی که از نظر دادن درباره این چادر به چه حرفها و چه بی احترامیها که نرسیدن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
قیمتش چنده
سرباز سید علی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
به نظر من لباس باید به صورتی باشه که انسان رو حفظ کنه حالا چادر باشه یا هر چیز دیگه ای. چه بسیار خانم های چادری هستند که نوع پوشش اونها باعث جلب توجه میشه!
بستگی داره چطوری از این لباس استفاده بشه
گرچه اگر پوشیده تر بود بهتر می شد اما با این نوع چادر هم می توان با حجاب بود.البته به نظر من بهترین نوع چادر همون چادر های ساده می باشد که فقط یه کش برای راحت تر نگه داشتن چادر به اونها متصل هست
سلام
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
اسم این مدل قجری هست و با توجه به اسمش میشه زمان تولید نمونه های قبلی رو حدس زد، شما تازه یادتون افتاده سرش بحث کنید؟ :))))