۶۳
وحشت و فرار از بیان حقیقت /

عدم پذیرش مناظره عادلانه توسط مدعیان پرچمداری از مبانی اهل سنت !

حال این سوال را از اهل سنت داریم که ایا کسانی که خود را عالم دین مینامند و در خارج از کشور در بهترین شرایط و امکانات زندگی می نمایند و برای به اصطلاح ترس از جان ! حاضر به گفتگو درباره حقانیت مذهب خود نمی باشند را میتوان عالم خطاب کرد ؟!!
کد خبر: ۳۰۴۳۵
۱۰:۱۰ - ۲۸ دی ۱۳۹۰
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز :

به گزارش «شیعه نیوز» به دنبال حضور دکتر عصام العماد، عالم وهابی که به مذهب حقه تشیع گروید در شبکه سوم سیما و بیان ضلاله بودن مذهب وهابیت توسط وی ، مولوي عبدالحميد اسماعیل زهی، امام جماعت حنفی مذهب مسجد مکی زاهدان با انتقاد شدید به رسانه ملی اظهار نمود :

«شبکه سوم سيما با فردي مصاحبه اي انجام داده است که ادعا کرده قبلا سني بوده و در حال حاضر شيعه شده است. اين فرد ادعا کرده که قبلا نسبت به حضرت علي کينه و بغض و عداوت داشته و در حال حاضر خود را بر بالاي مناره اي مرتفع و ديگران را در زير مي بيند. اين شخص الفاظ نامناسب ديگري را نيز بر زبان رانده است. در ادامه خبرنگار اين برنامه خطاب به اين شخص مي گويد: شما قبلا دشمن ما بوديد و حالا دوست ما هستيد.اين شخص هيچ گاه سني نبوده بلکه من شنيده ام اين فرد از برادران تشيع يمني بوده است....»

پس از اظهارات وی به پیشنهاد سایت خبری تحلیلی شیعه نیوز دکتر حسینی قزوینی ، عضو هيأت علمي و رئيس بخش حديث دانشگاه بين المللي آل البيت عليهم السلام، استاد حوزه علميه قم در سطوح عالي و مسئول مؤسسه تحقيقاتي حضرت وليعصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در اطلاعيه اي آمادگي خود را براي مناظره با امام جمعه زاهدان اعلام کرد.

متن اطلاعيه ای که دکتر حسيني قزويني در 27 مهرماه 1386 منتشر نمود به شرح زیر  است:

باسمه تعالي

جناب مولوي عبدالحميد امام جمعه زاهدان در خطبه هاي نماز جمعه 19 مهر 1386 مطالبي را در انتقاد از شبکه 3 سيماي جمهوري اسلامي در رابطه با پخش مصاحبه آقايان دکتر عصام العماد و دکتر تيجاني مطرح کرده و مدعي شده اند:

1. دکتر عصام هيچگاه سني نبوده بلکه من شنيده ام اين فرد از برادران تشيع يمني بوده است.

2. پخش اينگونه برنامه هاي ساختگي و جعلي از سوي برخي از فيلمسازان که افراد شايسته اي نيستند ... بسيار ناپسند و نابجا است.
3. نبايد به هر بچه ناداني اجازه داده شود تا اعتقادات يک ملت را بازيچه خود قرار دهد و باعث جريحه دار شدن قلبهاي آنان گردد.
و همچنين در شب 27 ماه مبارک رمضان در جلسه ختم قرآن فرموده اند:

4. چرا که فقط تيجاني که فردي مجهول الحال است و به قول خودش خواب ديده است، مذهبش را تغيير داده.
5. البته به جز شبکه سلام که اساسش بر اهانت به مقدسات اسلام و اهل سنت گذاشته شده و شبکه اي منحرف است.
6. مقتضاي عدالت اين را مي طلبد که صدا و سيما افرادي را که سني شده اند، فرا بخواند و با آنها مصاحبه اي داشته باشد.
با توجه به سخنان ياد شده که به نظر ما خلاف واقع و مخالف با وحدت مي باشد، اينجانب آمادگي خود را بدون هيچ پيش شرطي براي مناظره و گفتگوي دوستانه با جناب مولوي عبدالحميد اعلام مي دارم.

دکتر سيد محمد حسيني قزويني

1386-07-27


بدنبال دعوت دکتر حسینی قزوینی از مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی وی در سايت مسجد مکی زاهدان اعلام نمود كه حاضر به مناظره نيست بلكه آماده مباهله مى باشد و شاگردان ايشان با شرایطى، آمادگى خود را براى مناظره اعلام كرده اند.



پس از انتشار نامه مولوی عبدالحمید و فرار از مناظره دکتر حسینی قزوینی با انتشار نامه ای اظهار داشت :

1 ـ  همانگونه كه در اعلام قبلى اشاره شده، هدف اينجانب مناظره و گفتگوى دوستانه است نه جدل و مناقشه، جناب مولوى عبد الحميد و دوستانشان كه برنامه هاى اين جانب را در شبكه سلام و همچنين در همايش مذاهب در چابهار و زاهدان ديده، و يا شنيده اند به خوبى مى دانند كه اينجانب اهل جدل و مناقشه نيستم بلكه براى اهل سنت احترام قائل هستم و بارها گفته ام كه اهانت به اهل سنت و مقدسات آنان، خلاف شرع و گناه نابخشودنى است.

2 ـ  فرار از مناظره بر خلاف سيره أنبياء و علماى اسلام است كه در طول تاريخ در موارد اختلافى با يكديگر به گفتگو و مناظره مى پرداختند و قرآن كريم و تاريخ مملوّ از محاجّه و مناظره پيامبران و امامان و علماى شيعه و سنى است.

3 ـ  ارجاع به شاگردان، نوعى فرار از مناظره و تحقير طرف مقابل و عدم رعايت شأن علمى و دور شدن از صفا وصميميت است.



اگر هدف جناب مولوى عبد الحميد (العياذ باللّه) با فرستادن شاگردانشان، جدل و مناقشه بوده و مى خواهند با تحريك عواطف و احساسات، آتش اختلاف را در كشور شعله ور نمايند، اين كار نه تنها مخالف با نظر مقام معظم رهبرى مدّ ظله الوارف مى باشد كه امسال را سال اتحاد ملى و انسجام اسلامى معرفى نموده بلكه دست زدن به چنين كارى مخالف سيره أئمّة عليهم السلام و روش بزرگان شيعه و مراجع عظام تقليد است.

از همه مهمتر اين كه در جهان امروز دشمنان اسلام، كمر به نابودى مسلمانان بسته اند و تمام تلاش خود را در جهت ايجاد اختلاف و تنش هاى مذهبى به كار مى برند، جدل و مناقشه دو گروه مذهبى خيانت به اسلام مى باشد.

واگر آقاى مولوى عبد الحميد، شخصيتى شناخته شده و جهانى داشته و پيشواى مذهبى هستند، بايد با شركت در مناظره دوستانه و بدون جدل، عملاً راه و روش مناظره صحيح را به ديگر افراد آموزش دهند.

از طرفى ايشان كه اظهار داشته اند: «مقتضاى عدالت اين را مى طلبد كه صدا و سيما افرادى را كه سنى شده اند را فرا بخواند و با آنها مصاحبه اى داشته باشد» اگر اين سخن درست باشد، جناب ايشان با حضور در مناظره، اين افراد را معرفى نمايد، تا أوّلا: مردم با اين افراد آشنا شوند و ثانياً: صدا وسيما زمينه حضور آنان را در كنار آقاى تيجانى فراهم نمايد.

4 ـ اگر ايشان واقعاً خود را پيشواى مذهبى مى دانند، چگونه به خود اجازه مى دهند در نماز جمعه نسبت به جناب آقاى تيجانى كه يك شخصيت بين المللى است و شرق و غرب عالم وى را مى شناسند، جسارت نموده و او را مجهول الحال معرفى نموده و سبب تشيعش را يك خواب بداند با اين كه ايشان در همان مصاحبه شبكه 3، به صراحت گفت: من سه سال تحقيق كردم و با شخصيتهاى متعدد شيعه بويژه شهيد صدر بحث كردم و آنگاه كه حقانيت مذهب شيعه برايم روشن شد، آن را پذيرفتم.

و يا نسبت به جناب آقاى دكتر عصام العماد كه قبلا وهابى و شاگرد بن باز مفتى اعظم عربستان  و فارغ التحصيل دانشگاه محمد بن سعود رياض بوده و كتابى تحت عنوان «الصلة بين الإثني عشريّة وفرق الغلاة»  در اثبات  شرك شيعه تأليف كرده بود، ولى جناب مولوى عبد الحميد وى را از شيعيان يمن معرفى مى كنند.
و يا تهيه كنندگان برنامه را افراد نا شايست  و برنامه را ساختگى و جعلى و مجرى برنامه را بچه نادان معرفى كند.
و با توجه به نكات ياد شده، ما از ايشان دعوت كرديم در يك مناظره وگفتگوى دوستانه شركت كنند و اگر دليل و يا شاهدى بر سخنان خويش دارند ارائه دهند كه با كمال ميل از او مى پذيريم و اگر معلوم شد كه مطالب ياد شده كه  در نماز جمعه و از تريبون حكومتى پخش و در سايت اينترتى حوزه علميه زاهدان قرار گرفت، خلاف واقع و افتراء بوده، ايشان با كمال شجاعت از افراد عذر خواهى نموده و طلب پوزش نمايند.

5 ـ  نسبت به مناظره در رابطه با موارد اختلافى ميان  شيعه و سنى، اگر هر يك از مدرّسان محترم حوزه هاى علميّه اهل سنت  و يا از اساتيد دانشگاهها كه موقعيت علمى آنان محرز باشد و اهل جدل و اهانت نباشند، آمادگى كامل خود را براى گفتگوى علمى، در جلسات كاملا دوستانه و صميمى اعلام مى نمايم.

و معتقد هستم كه چنين جلساتى  نه تنها به وحدت ميان امت اسلامى ضرر نمى زند بلكه با گفتگوى علمى، بسيارى از بدبينى ها برطرف شده و زمينه وحدت و دوستى ميان شيعه و سنى بيش از پيش فراهم مى شود.

و به تعبير شهيد مطهرى «آن چه نبايد صورت گيرد، كارهايى است كه احساسات و تعصّبات و كينه هاى مخالف را بر مى انگيزد، امّا بحث علمى سروكارش با عقل و منطق است، نه عواطف و احساسات». امامت و رهبرى، ص 21.

و به تعبير حضرت آيت اللّه العظمى مكارم شيرازى: «آنچه مايه اختلاف و پراكندگى است، جرّ و بحث هاى تعصب آميز و غير منطقى و پرخاشگرى هاى كينه توزانه است. ولى بحث هاى منطقى و مستدل و دور از تعصّب و لجاجت و پرخاشگرى، در محيطى صميمانه و دوستانه، نه تنها تفرقه انگيز نيست، بلكه فاصله ها را كم مى كند، و نقاط مشترك را تقويت مى نمايد». پنجاه درس اصول عقائد، ص 227.

6 ـ  اگر شاگردان جناب آقاى مولوى عبد الحميد آماده هستند كه با مناظره، حقانيت مذهب اهل سنت بر همگان آشكار نمايند چرا تحقق اين مناظره را مشروط به پخش از كانال هاى تلويزيون رسمى كشور اعلام نمودند.

و اگر راست مى گويند چرا در تلويزيون سلام كه شبكه جهانى است حاضر نمى شوند تا بجاى آن كه حقانيت مذهب اهل سنت را براى مردم ايران ثابت كنند، براى تمام مردم جهان ثابت نمايند.

7 ـ  در رابطه با اعلام مباهله، أوّلا: همگان مى دانند كه  مباهله در صورتى است كه بحثهاى علمى و منطقى به بن بست رسيده باشد، همانگونه كه رسول اكرم (ص) پس از بحث و مناظره با نصارى نجران و اصرار آنان بر عناد، پيشنهاد مباهله دادند.

فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنْ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ... آل عمران.

فخر رازى از علماى بزرگ اهل سنت مى گويد: (فَمَنْ حَاجَّكَ) بعد هذه الدلائل الواضحة والجوابات اللائحة فاقطع الكلام معهم وعاملهم بما يعامل به المعاند ، وهو أن تدعوهم إلى الملاعنة. تفسير الكبير، ج 8، ص 82.

اين جانب مجدداً از جناب آقاى مولوى عبد الحميد با كمال احترام دعوت مى كنم كه خود بزرگ بينى را كنار گذاشته و به اين گفتگوى دوستانه پاسخ مثبت دهند و يقين كنند كه احترام هريك از طرف مقابل كاملا محفوظ و مقدسات هيچيك از طرفين مورد اهانت قرار نخواهد گرفت زيرا بر اين عقيده هستيم كه اهانت و جسارت به مقدسات اهل سنت و يا شيعه خيانت به اسلام و گناه نابخشودنى است.

وثانياً: اين جانب همانگونه كه به  حقانيت وجود خداوند متعال و نبوت پيامبر گرامى صلّى اللّه عليه وآله يقين دارم، به حقانيت مذهب شيعه نيز يقين دارم. و در اين عقيده آماده مباهله با هر فردى در سراسر جهان هستم و به نتيجه آن نيز كاملا آگاه هستم.

ولى در عصر كنونى كه دشمنان قسم خورده اسلام، از ايجاد اختلاف ميان امت اسلامى و نابودى اسلام و مسلمين از هيچ كوششى دريغ نمى كنند، آيا دست زدن به مباهله و ... در چنين موقعيتى، موجب اتحاد ميان امت اسلامى است و يا سر آغاز اختلاف جديد و تحريك عواطف و تعصبات مذهبى است.و با همه اين حال اگر مناظره و گفتگوى دوستانه نتيجه نبخشيد، نوبت به مباهله خواهد رسيد.

8 ـ  در پايان تكرار مى كنم كه اينجانب آمادگى كامل دارم كه با جناب مولوى عبد الحميد در رابطه با سخنان ايشان در خطبه هاى نماز جمعه و جلسه ختم قرآن بدون هيچ پيش شرطى در هر كجا و در هر زمان مناظره و گفتگوى دوستانه و صميمى داشته باشم و نتيجه آن در اختيار همگان قرار گيرد و هر يك از سايتهاى خبرى و روزنامه ها و شبكه هاى داخلى و جهانى صلاح ديدند منعكس نمايند.

طبق آيه شريفه (كُلُّ نَفْس بِمَا كَسَبَتْ رَهِينَةٌ). المدثر: 74/38، كه هر كس مسئول پاسخگويى كارهاى خويش است و مطابق آيه شريفه ديگر (وَلاَ تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَى).  الانعام: 6/164 هيچ كس مسئول عملكرد ديگران نيست.

اميدوارم كه جناب مولوى عبد الحميد، خود بزرگ بينى را كنار گذاشته و به اين گفتگوى دوستانه پاسخ مثبت دهند و بدانند كه احترام ايشان از طرف اين جانب كاملا محفوظ است و بر اين باور هستم كه ايشان نيز احترام طرف مقابل را حفظ خواهند نمود، زيرا بر اين عقيده هستيم كه اهانت و جسارت به مقدسات اهل سنت و يا شيعه خيانت به اسلام و گناه نابخشودنى است.

بديهى است كه در صورت بروز هر گونه تندى از ناحيه ايشان، از طرف اينجانب جز مهربانى و تمناى سلامتى، پاسخى نخواهند شنيد.

وَالسَّلاَمُ عَلَى مَنْ اتَّبَعَ الْهُدَى.
دکتر حسینی قزوینی


 در پی رد مجدد مناظره توسط مولوی عبدالحمید ، دکتر حسینی قزوینی در نامه ای ضمن اظهار تا خرسندی از موضع جناب مولوی عبدالحمید در عدم پذیرش یک مناظره دوستانه و عادلانه اظهار داشت :

باسمه تعالى

در رابطه با بيانيّه جناب مولوى عبد الحميد در پاسخ به دعوت مجدد از ايشان به مناظره و گفتگوى دوستانه، توجه ايشان را به چند نكته اساسى جلب مى نمايم:

1 ـ در اين بيانيه عبارتهايى دور از ادبيات اسلامى به كار رفته بود و دو شخصيت جهانى شيعه (آقايان دكتر عصام ودكتر تيجانى) مورد اهانت مجدد قرار گرفته بودند و نظام جمهورى اسلامى و قوه قضائيه نيز به جانبدارى متعصبانه متهم شده بودند و... به ايشان و همفكران عزيرشان خالصانه سلام گفته و كريمانه از كنار آن مطالب نادرست مرور مى كنم.

2 ـ دعوت اوليه اين جانب از جناب مولوى عبد الحميد، مناظره و گفتگوى دوستانه در خصوص مطالبى بود كه ايشان در خطبه هاى نماز جمعه زاهدان نسبت به دو شخصيت شيعه آقايان دكتر عصام و دكتر تيجانى مطرح كرده بودند، و ملتزم بوديم كه بحث و گفتگو به خارج از آن كشيده نشود و انتظار از جناب مولوى خيلى فراتر از اين بود كه قضيه را به انحراف كشانده و به يك معضل تبديل كرده و با جوسازى عليه نظام و قوه قضائيه، بهره بردارى سياسى نمايند.

3 ـ اگر مسأله اتحاد ميان مسلمانان از ديدگاه جناب مولوى عبد الحميد اين همه حائز اهميت است پس چرا در سال اتحاد ملى و انسجام اسلامى در همايش ختم صحيح بخارى از آقاى دكتر محمد إبراهيم رئيس دادگاه مدينه دعوت كردند و ايشان در سخنرانى خود به مقدسات شيعه اهانت كرد، و ايشان نه تنها به سخنان وى اعتراض نكردند بلكه در سفر اخير خود به مدينه منوره از حضور ايشان در همايش، تشكر نمودند.

و چرا در سال اتحاد ملى  كتابهاى وهابيون را كه شيعه را به مشركان عصر رسالت تشبيه كرده و خون و مال آنان را مباح دانسته، در سايت رسمى حوزه علميه زاهدان قرار داده اند مانند: توسل مشروع ...، رساله شيخ الاسلام ابن تيميه و...

چرا در برابر حركت هاى تند وهابيت بر ضد شيعه عكس العمل مناسبى نداشته اند؟

چرا بيانيه 38 تن از علماى وهابى افراطى عربستان، در وجوب قتل شيعيان و تخريب حرم امامام معصوم (ع) را محكوم ننمودند؟

چرا با فتواى ضدّ اسلامى بن جبرين وبراك، در تخريب حرم اميرالمؤمنين و امام حسين و ابوالفضل عليهم السلام برخورد صريح نداشتند؟ بلكه كتاب بن جبرين و صالح فوزان  وعبد الرحمن دمشقيه كه از تكفيريون وهابى هستند، هم اكنون روى سايت رسمى حوزه علميه زاهدان موجود است!! و صدها چراها كه فرصت بازگو كردن آن نيست!!!

4 ـ چگونه جناب مولوى عبد الحميد از انتقال دو نفر از مذهب مالكى و وهابى به مذهب شيعه اين چنين حساسيت به خرج داده و جوسازى مى كنند با اين كه در تاريخ، افراد متعددى از مذهب حنفى به شافعى و از شافعى به حنفى و... منتقل شده اند، همانگونه كه مناوى از شخصيتهاى بزرگ اهل سنت مى گويد: گروهى از بزرگان اهل سنت از مذهب خويش به ديگر مذهب انتقال يافته اند همانند: عبد العزيز بن عمران كه از مذهب مالكى به مذهب شافعى منتقل شد و ابوثور، از حنفى به شافعى وطحاوى، از شافعى به حنفى، و امام سمعانى از حنفى به شافعى، و خطيب بغدادى وآمدى وابن برهان از حنبلى به شافعى، و ابن فارس از شافعى به مالكى، و ابن دهان از حنبلى به حنفى و از حنفى به شافعى انتقال مذهب دادند. فيض القدير، ج  1، ص 273.

5 ـ مقام معظم رهبرى ـ مدّ ظلّه الوارف ـ كه امسال را  «سال اتحاد ملي وانسجام اسلامي» معرفى نمودند، هرگز از مناظره و گفتگوى دوستانه علمى منع نفرموده اند، و به تعبير شهيد مطهرى:  «آن چه نبايد صورت گيرد، كارهايى است كه احساسات و تعصّبات و كينه هاى مخالف را بر مى انگيزد، امّا بحث علمى سروكارش با عقل و منطق است، نه عواطف و احساسات». امامت و رهبرى، ص 21.

6 ـ مگر جناب مولوى عبد الحميد وديگر عزيزان اهل سنت در مناظره و گفتگوى علمى چه مطالبى مى خواهند مطرح كنند كه از دادگاه ويژه روحانيت هراس دارند؟ و آيا تا كنون قوه قضاييه به خاطر طرح مسائل علمى دور از تعصب و اهانت، كسى را مورد مؤاخذه قرار داده است؟

7 ـ آيا هدف از كشاندن مناظره به يكى از كشورهاى اسلامى و پيش داورى غير منصفانه، فراهم ساختن زمينه بدبينى و جو سازى عليه نظام جمهورى اسلامى نيست؟ ويا پيشنهاد دعوت از افرادى از خارج از كشور جهت مناظره، نشانگر ضعف علمى نيست؟
8 ـ اين جانب مباهله را رد نكرده ام بلكه پيشنهاد نموده ام كه با الهام از سيره نبى مكرم(صلى الله عليه وآله وسلم) اول مناظره و گفتگوى علمى دوستانه صورت پذيرد و در صورتى كه گفتگوى علمى به بن بست رسيد، نوبت به مباهله خواهد رسيد و آمادگى كامل خود را براى مباهله اعلام نموده ام.
در پايان براى آخرين بار از جناب مولوى عبد الحميد در خواست مى كنم با بهانه هاى واهى از گفتگوى دوستانه كه بهترين راه براى حل اختلاف فيمابين و زمينه ساز وحدت مى باشد، طفره نفروند. وَالسَّلاَمُ عَلَى مَنْ اتَّبَعَ الْهُدَى.

دكتر سيد محمد حسينى قزوينى
7-8-1386

پس از گذشت حدود 10 ماه از دعوت به مناظره و رد ان توسط مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی ، مولوي عبد المجيد مرادزهي از اساتيد حوزه علميه زاهدان جهت مناظره اعلام آمادگي نمودند و  دكتر حسینی قزويني نيز بدون هيچ پيش شرطي آمادگي خود را براي مناظره و گفتگوي دوستانه اعلام نمودند و قرار شده است كه  اين مناظره با موضوع حضرت زهرا  سلام الله عليها  روز پنج شنبه 17 مرداد 1387 ، ساعت 22 به وقت ايران به صورت مستقيم و زنده از شبكه جهاني سلام پخش شود.


این مناظره در روز از قبل اعلام شده  و در فضايي دوستانه برگزار گرديد و مدير سلام بدون جانب داري از هر يک از طرف مناظره سعي نمود بي طرفي در مناظره را حفظ نمايد اين مناظره حدود دوساعت و پانزده دقيقه بطول انجاميد .


Download Video 245 MB (مناظره)
http://www.megaupload.com/?d=5RSX51S8

Download Video 98 MB (نظرات بينندگان)
http://www.megaupload.com/?d=QTEE8NZI


Download Audio 8 MB (مناظره)
http://www.fileden.com/files/2008/8/6/2037460/monazere_qazwini-moradzehi_070808_AUDIO.wma

Download Audio 4 MB (نظرات بينندگان)
http://www.fileden.com/files/2008/8/6/2037460/monazere_qazwini-moradzehi_nazarat_070808_AUDIO.wma


قضاوت در خصوص نتیجه این مناظره را به بینندگان میسپاریم .

پس از این مناظره و نتیجه ارزنده ی ان ، در شهریور ماه سال جاری سایت وهابی سنی نیوز که تلاش دارد عقاید وهابیت را در جامه اهل سنت به مخاطبین خود بخوراند اعلام نمود : شب گذشته براي اولين بار در تاريخ معاصر اهل سنت ايران يكي از علماي اهل سنت، بارزترين روحاني شيعه در زمينه شبهه پراکنی و تفرقه انگیزی آيت الله دكتر محمد حسيني قزويني  را به چالش طلبید !

این نکته که برای اولین بار است یک وهابی حاضر به دعوت از یک عالم شیعه برای مناظره شده است نکته جالبی است که میتوان به ان اشاره نمود زیرا علمای شیعه بارها بزرگان اهل سنت و فرقه ضاله وهابیت را به مناظره دعوت نمودند و انان از زیر ان شانه خالی کردند .


پس از این دعوت دکتر حسینی قزوینی با انتشار نامه ای این دعوت را چنین پاسخ داد :


بسم الله الرحمن الرحيم

ما از مدت‌ها قبل، براي گفت‌وگوي دوستانه و بحث علمي و منطقي با علماء و اساتيد حوزه‌هاي علميه و دانشگاه‌هاي أهل سنت و وهابيت داخل و خارج کشور، اعلام آمادگي کرده بوديم و گفته بوديم آمادگي اين را داريم که در هر کجا و در هر شبکه‌اي که آنها آمادگي داشته باشند، گفت‌وگو و بحث علمي داشته باشيم.
انديشمندان أهل سنت و وهابيت که مي‌‌خواهند با ما گفت‌وگوي دوستانه و بحث علمي و منطقي داشته باشند و شرايط ما را بپذيرند، ما با آغوش باز از آنها استقبال مي‌كنيم، مشروط به اين‌که:

1. به هيچ‌وجه و در هيچ شرايطي وارد بحث‌هاي سياسي و جناحي نشويم ؛

2. از هرگونه تندي و بدزباني و توهين به مقدسات يکديگر پرهيز نماييم؛

3. مباحث ديني‌مان را بر اساس ادبيات اسلامي برگرفته از قرآن شريف و سنت پيامبر اکرم (صلي الله عليه و آله) که مورد تائيد هر دو طرف است، ارائه نماييم؛

4. اين گفت‌وگوي دوستانه و بحث علمي، به صورت همزمان و پخش زنده، حداقل از «شبکه جهاني ولايت» و  يکي از شبکه‌هاي أهل سنت و مورد تائيد مناظره‌کنندگان پخش شود.

بنده معتقدم هر چه اين مناظرات و گفت‌و‌گوهاي دوستانه ميان انديشمندان شيعه و سني بيشتر باشد، جوانان ما از سردرگمي خارج مي‌شوند.

يکي از علماء أهل سنت و از کارشناسان «شبکه ماهواره‌اي نور»، جناب آقاي حيدري براي گفت‌و‌گوي دوستانه و بحث علمي با ما، اعلام آمادگي کرده است و شروطي هم قرار داده است:

1. مناظره ،‌حضوري و رو در رو باشد.

2. به زبان عربي باشد.

3. فقط از قرآن باشد.

شرط نخست، مورد تائيد و قبول ما مي‌باشد. ولي به نظر مي‌رسد، اجرائي شدن اين شرط در وضعيت موجود، كمي دشوار يا غير ممكن باشد. اگر ايشان مي‌توانند به ايران تشريف بياورند، بسيار مناسب است. (ما نمي‌دانيم ايشان مشكل سياسي دارند يا خير؟) ما حاضريم تمام هزينه رفت و آمد و اقامت ايشان را در قم فراهم نماييم و «شبکه جهاني ولايت» آمادگي دارد از يك تا 20 جلسه گفت‌وگو و بحث با ايشان را به صورت حضوري و زنده پخش نمايد. يا اين‌كه ايشان در «شبکه ماهواره‌اي نور»، شرايط حضور ما را فراهم نمايند. (ما خودمان با هزينه شخصي حاضر به شرکت در برنامه در آن شبکه هستيم). از آنجا که كشور إمارات، از حضور انديشمندان شيعي هراس دارد، ورود ما را به آن کشور ممنوع کرده است و در عين حال، آمادگي داريم که در صورت رفع ممنوعيت، در آن شبکه حضور يافته و گفت‌وگوي دوستانه و بحث علمي را دنبال نماييم.

اگر فراهم شدن اين شرط امكان پذير نباشد، ما پيشنهاد مي‌کنيم  مناظره از طريق تلفن يا ويدئو کنفرانس انجام شود.

در ضمن، براي يک گفت‌وگوي دوستانه و علمي، لازم است تمام شرايط و زمان براي طرفين مساوي بوده و مجري برنامه، شخصي بي‌طرف باشد و فقط وظيفه تقسيم عادلانه زمان را بر عهده داشته باشد و از دخالت در مباحث و قطع نمودن بي‌مورد کلام طرفين پرهيز نمايد.

شرط دوم: از آنجا که «شبکه ماهواره‌اي نور» و غالب بينندگان آن، فارسي‌زبان هستند يا با زبان فارسي آشنا هستند و آقاي حيدري نيز در آنجا به زبان فارسي صحبت مي‌کنند و شبهات و مطالب ضد شيعي را به زبان فارسي مطرح مي‌کنند، شرط عربي بودن گفت‌وگو، غير منطقي بوده و به نظر مي‌رسد اين شرط به دليل ترس از آشکار شدن حقايق اسلام و فرهنگ أهل بيت (عليهم السلام) براي فارسي‌زبانان باشد که خيل عظيمي از مسلمانان و بينندگان را تشکيل مي‌دهند.

شرط سوم: ايشان خودشان را أهل سنت مي‌دانند. أهل سنت، يعني كسي كه به سنت پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله) عمل مي‌كند.
چطور شد ايشان در شعار دادن، أهل سنت هستند، ولي در گفت‌و گو و مناظره، سنت را قبول ندارند و مي‌گويند من فقط با استفاده از قرآن گفت‌وگو مي‌كنم؟!

به نظر مي‌رسد كه شرط سوم ايشان نيز غير منطقي بوده و مخالف سيره و روش ايشان مي باشد و براي فرار از روشن شدن حقايق قرآن و سنت باشد؟

ايشان يا بايد از اين شرط‌ صرف‌نظر نمايد يا اينکه بگويند أهل سنت نيستند و أهل كتاب هستند. در اين صورت، ما نيز با ايشان ، با استفاده از کتاب، بحث و گفت‌وگو مي‌كنيم.

اما سؤال اينجاست که آيا ايشان مي‌توانند فقط با استفاده از قرآن و بدون استفاده از سنت و سيره پيامبر أکرم (صلي الله عليه و آله) ثابت کنند که نماز صبح 2 رکعت و نماز ظهر و عصر هر کدام 4 رکعت است؟؟

يا در كجاي قرآن آمده است که آيه غار در مورد ابو بکر است؟ كه انكار آن را كفر مي دانند و ...

ما قبول داريم که قرآن، کتاب هدايت بشري است و بيانگر هر چيز است:

) وَ نَزَّلْنَا عَلَيْكَ الْكِتَابَ تِبْيَانًا لِكُلِّ شَيْءٍ وَ هُدًى وَ رَحْمَةً وَ بُشْرَى لِلْمُسْلِمِينَ ( . سوره نحل/آيه89

ولي به نصّ صريح قرآن، تبيين و تفسير آن بر عهده رسول اکرم (صلي الله عليه و آله) است:

) وَ أَنْزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ ( سوره نحل/آيه44

و ما ملزم به عمل به أوامر و ترک نواهي رسول اکرم (صلي الله عليه و آله) هستيم:

) وَ مَا آَتَاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ مَا نَهَاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا ( . سوره حشر/آيه7

اگر ايشان توانستند اصول و اعتقادات أهل سنت را از طريق قرآن ثابت کنند، ما نيز آمادگي داريم اصول و اعتقادات مذهب شيعه را که برگرفته از حقايق قرآني است، با استفاده از آيات شريفه ثابت کنيم.

بنده مجددا آمادگي کامل خود را براي گفت‌وگوي دوستانه و بحث علمي، در يک محيط کاملا دوستانه، با آقاي عبد الله حيدري  و ساير علماء و اساتيد دانشگاه‌ها و حوزه‌هاي علميه أهل سنت و وهابيت داخل و خارج کشور اعلام مي‌نمايم.


                     سيدمحمدحسيني قزويني


بس از اعلام امادگی دکتر حسینی قزوینی برای مناظره عبدالله حیدری پا به عقب گذاشت و با بهانه کردن ، ترس از جان ! و دلایل واهی دیگر فرار را بر قرار ترجیح داد .

حال این سوال را از اهل سنت داریم که ایا کسانی که خود را عالم دین مینامند و در خارج از کشور در بهترین شرایط و امکانات زندگی می نمایند و برای به اصطلاح ترس از جان ! حاضر به گفتگو درباره حقانیت مذهب خود نمی باشند را میتوان عالم خطاب کرد ؟!!

این اظهارات در حالی عنوان میشود که برخی از افراطیون وهابی که در داخل کشور بسر میبرند با زشت ترین عبارات بو توهین مستقیم از برخی بزرگان مذهب اهل بیت (علیهم السلام) یاد میکنند و دغدغه امنیتی نیز احساس نمیکنند !!

ایا ترس برخی علمای به اصطلاح اهل سنت این شائبه را در ذهن پیروان مذاهب اهل تسنن ایجاد نمیکند که انان از ناچاری و نداشتن استدلال کافی و برای حفظ ابرو و موقعیت اجتماعی خود از صحنه گفتگو و مناظره فرار میکنند ؟!!



ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۳۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۳
نظرات بینندگان
بنده خدا - آشنا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
بسيار تشکر ميکنم از سعه صدر و متانت علماي شيعه از همه شيعيان و بخصوص علما و انديشمندان انتظار ميرود با بزرگواري تمام و متانت و صبوري برادران اهل سنت را جذب و مناظره توسط اهل فن صورت گيرد تا فتنه گران نتوانند بين مسلمين تفرقه بيندازند!!!!
ناشناس
Lebanon
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
انواع این مناظره ها از قدیم تاریخ بوده و جواب همه ی تهمت های اهل سنت را پیشینیان داده اند و نیازی نیست ما زحمتی بکشیم. فقط یک دل پاک و خداجو می خواهد تا حقایق را درک کتد. با یکی از لبنانی های سنی که در استرالیا زندگی میکرد و شیعه شده گفتگو میکردم. روشن بینی این فرد مرا تحت تاثیر قرار داد.
محمد امین
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
بردران اهل سنت فرض کنند همین سوالات و استدلالات در قبر و عالم برزخ بر انها عرضه شده است، ایا میتوانند با حجتی قاطع از طرز تفکر خود دفاع نمایند؟ و این در حالی است که تفکرات وهابی از حالت تئوری و نظریه درآمده و بانی ومباشر ریخته شدن خون بسیاری از مسلمانان گردیده است و بی شک در عرصه قیامت، صاحبان این خون ها و کشته شده گان بیگناه ناشی ازاینگونه فتاوا ی ، از مفتیان و عاملان آن ها ونیز افرادی با سکوت خود ان افراد را در انتخاب راه خلافشان کمک کردند شکایت خواهند کرد. اگر امروزدر مقابل استدلال یک بنده خدا جوابی نداشته باشندواقعاً چه جوابی در مقابل پروردگار خود(آنروز که خود او هم شاهد و هم قاضی وهم حاکم است) خواهند داشت.
mohammad zia
India
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
thank you very nice
ناشناس
United States
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
بنده به عنوان کسی که مدت هاست با وهابی ها و سنی ها مناظره ی اینترنتی دارند میگم که اینها ما رو مسخره کردن!
بار ها در یوالاتی که خودشان مطرح کرده اند محکوم شده اند اما همیشه از بحث فرار می کنند! و یک سوال جدید مطرح می کنند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
دوست من! بحث فایده ای نداره.. عیسی به دینش موسی به دینش! ما باید هوای خودمونو بیشتر از اینا داشته باشیم.
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
سلام حرف شما را تایید میکنم اینا فقط سوال رو با سوال جواب میدن حتی وقتی با کتب خودشون حتی با قران به عنوان مثال وقتی برای روزه نگرفتن تشیع در مسافرت ایراد میگیرن به بهشون ادرس ایه 181سوره میدی بازم زیر بار نمیرن بهونه بنی اسراییلی که شاخ و دم نداه
انتی خرفتها
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
اقا علی بابت این ادرس از قران که دادی خیلی ممنون یک ایه دیگه هم هست که میگه گمراهان حقیقت رو میبینن اما از کنارش رد میشن تا واقعیت رو نبینن اینها همون گروهن ..ناشناس اول و دومی باشماها هم خیلی خیلی موافقم من دوسال به صورت مستقیم باهاشون مناظره داشتم بعد دوسال بهم اس ام اس میزدن دعای فلان چیز که از فلان امامه میاری واسمون؟ که استفاده کنیم ولی باز سر جهلشون بودن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
شبكه جهاني سلام تحت اشراف دفتر ايت الله العظمي سيد صادق حسيني شيرازي مشغول به فعاليت است
شیعه
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
چه ربطی داشت ؟
شیعه نیوز ، لطفا نزارید برخی تبلیغات بازرگانی راه بیندازن .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
شیعه تو چرا می سوزی این بنده خدا اطلاع رسانی کرده
تفی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
ناشناس، اینجا قسمت نظرات بینندگان است نه جای اطلاع رسانی یا ثبلیغ. ضمنآ ادب هم چیز خوبی است!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
آقايون جــــــــــــاهــــل!! اتفاقا کاملا هم به جا گفته شده. شبکه سلام اولين کانال شيعه است که مناظرات تلوزيوني رو رايج کرد، حتي عکسي هم که اين بالاست از شبکه سلامه (بالاي عکس گوشه راستو نگاه کنين)
بابا جون خم رنگرزي که نيست!! قبل اينکه يه حرفي بزنيد و ايراد بگيرين يه کم سبک سنگين کنين!
آخه اين چه عادت زشتيه که هر چي به ذهنتون ميرسه بروز ميدين؟؟؟!
باز هم بد نيست بدونين قبل شبکه ولايت، عمده برنامه هاي رسانه اي دکتر قزويني از طريق شبکه سلام بود.
شيعه نيوز هم کاملا به جا اون عکس رو انداخته
تقی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
ناشناس، اگر جاهل نبودی، کمی ادب میداشتی. این حرفهای شما جه ربطی به این دارد که ما میگوئیم در اینجا تبلیغ چیزی را نکنید!؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
ای بابا هردوتاتون برین سوئیس و تو یه کافی شاپ نقلی، در فضایی توام با یه آهنگ ملایم شروع کنید به گفتگو....خدائیش کارها رو سخت می گیرید.
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
بنده خدا اخرش چی وقتی پولت تموم شد از تو سوییس قشنگ و کافی شاپ نقلی انداختنت بیرون و برگشتی دیگه نه خبری از دین هست ونه از شیعه محض اطلاع این سایت کافی شاپای نقلی نیست اینجا چکار میکنی
انتی منافق
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
ناشناس نمی دونم چرا اومدی اینجا مگه نمی گی سخت میگرن خوب برو توهمون کافی شاپ راحت بگیر ببینم تو اون دنیاهم راحتت میزارن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
عزیزان چگونه از وهابیونی که در استان سیستان و بلوچستان دستشان به خون تشیع سرخ علوی آغشته است درخواست مناظره می فرمائید؟ منطقشان منطق مالک ریگی جهنمی است , یک وهابی متعلم در حوزه های علمیه اهل سنت بلوچستان.....
یک مسلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
اگرازکسی فهمیدین که سنی بوده وبغض حضرت علی رادردل داشته همانجاتف به رویش بندازیدولعنتش کنید.
انتی بی راهه
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
عزیزم این مشکل همه ماست لطفا صبور باشید با انداختن تف چیزی عوض نمیشه
عبالله مومن
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
وقتی کسی مدافع قاتل حضرت زهراست
از بغض گذشته و مدافع جنایتکاران شده است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
ای بابا... ول کنید این مسخره بازی هارو... طوری حرف میزنید انگار همه سنی ها طرز تفکر یکسانی دارن... نخیر!!! من آدم شیعه میشناسم که رفته سنی شده. چرا فقط میگید یه سنی رفته شیعه شده... شیعه میشناسم که از همین علمای مذهب خودش ناراضیه. این بحث ها تا ابد ادامه دا ره... خدا عالمتر از همه شماهاست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
مگه همه سني ها از علماشون راضي هستن.يه نفر عالم شيعه مثال بزن كه رفته سني شده باشه نه اينكه يه عالمي از ترس جون يا نداشتن پول و گرفتن پول رفته سني شده باشه.يه نفر مثال بزن مثل تيجاني عصام و....
انتی بی سواد
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
ناشناس اولی اگه منظور ت از علما همون اشخاصی هستن که تو حکومت علوی دم از حکومت سکولاریزم میزدن اونها به خودی خود از رده خارجن چون اکثریت علما ردشون کردن درثانی کسانی که از شیعه سنی شدن کی هستن یک مشت دانشجوی بی سواد واونهایی که از سنی شیعه شدن اشخاصی هستن که عمری درباره ادیان تحقیق کردن مثل اقای محمد دشتی وامثال ایشون
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
دانلود مناظره خراب است .برادر عزیز برای جلوگیری از شبهه آن را درست کنید
nima652
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
سلام به همه
چرا سنیها در این مورد نظری ندادن؟
مولاهاتون که قادر به جواب دادن نیستن حاقل شما تلاشتونو بکنید
ده ساله دارم با سنی ها زندگی میکنم مردمان بسیار شریفی هستن اما متاسفانه مولوی های گمراهی دارن که از بی سوادی مردم عام سو استفاده لازم رو کردن. تعصب هم حدی داره مسلمان
تقی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
چنین مباحثه ها و مناظره هائی بعلت وجود تعصبات شدید در مسائل اعتقادی، هرگز ره بجائی نخواهد برد و معمولآ در پایان یکی از طرفین دیگری را به کفر، کم اطلاعی، جهل و... متهم کرده و خود را برحق خواهد دانست. لذا بهتر است در صدد آشکار نمودن اشتباهات و عیر صحیح بودن مسائل اعتقادی ذیگران نباشیم که فایده ای جز ایجاد دشمنی بیشتر نخواهد داشت. اصولآ اعتقادات مذهبی باید جزو مسائل شخصی هر فرد باشد و نمیتوان آنرا با زور و تهدید و ... به دیگران منتقل کرد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
اقای ملازاده و هاشمی برای جناب قزوینی صندلی خالی گداشتند که بیاند حرف بزنند. هزیینه بلیط و سفرو هم تقبل کردند. پاسخ ایشان چی بوده؟
ابوزهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
این سیاه نمایی بازی ها خیلی وقت قدیمی شده
داستان صندلی خالی را آقای هاشمی در المستقله بعد از شکست افتضاح بار ایشان و گروه همراهی ایشان در ایام ماه رمضان شروع کردند که سعی کردند دوباره داستان را از نو شروع کنند (مثل افرادی که دائم شکست خورده و دائم می گویند دوباره از نو ....)
این داستان فرار رو به جلو داستان نخ نمایی است که در نبود صحبت و جواب علمی و منطقی این آقایان باب کرده اند
حال جالب آنکه متن و صوت و کتاب مناظره قزوینی با هر دو این ها (ملازاده (در شبکه سلام) و هاشمی و دار و دسته اش (شبکه المستقله) در اینترنت موجود است عزیزان با کمی جستجو می توانند به آن دسترسی پیدا کنند)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
خب چرا پاسخی ندادند؟ کدوم داور حکم به شکست نامبرده ها کرد آقای ابوزهرا؟ شما یا ...؟ لطفا از طرف بقیه نگو همه ملت!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
آقايون چرا الکي دعوا ميکنين؟!
مناظراتشون ثبت و ضبطه، آقاي ناشناس الان 100 سال پيش نيست که بياين هوچي گري کنين و به قول ابو زهرا هي بگين دوباره از نو!!
هم صوتي و هم تصويريش هست!! و اينکه با فضاحت تمام علماتون به تته پته افتادن و رسوا شدن! شمام به جاي اينکه مثل دختر بچه ها گريه کنين و بگين دوباره دوباره، يک کم به خودتون بياين.
اينم آدرس سخنرانيها، اون مناظره (بهتره بگيم رسوائي!) هم توشون هست:
http://valiasr-aj.com/fa/list.php?bank=salam
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
مگه اینجا مسجد ندارین که مناظره کنیم
انتی سنی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
مسجد داریم ادمشو نداریم بیاد مثل مرد بشینه جلومون بگه به این دلایل حق با خلفا هست تا بگیم در سقیفه ریشه بی اعتنایی به دستور پیامبر زده شد
حسینی مذهب
United States
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
من به عنوان یک آدم عادی حاضرم فقطاصرفابا استدلال عقلی و با بررسی سیر تاریخی اسلام بدون استناد به کتاب اهل سنت و نه شیعه همین مولوی رو محکوم کنم با هر سنی هم مناظره عقلی کردم همشون آخرش گفتن باید با علمامون صحبت کنم.اثبات لزوم وجود امامت و حقانیت علی و اولاد علی با عقل براحتی قابل اثباته
nima652
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
فدای مذهب مولام علی که شیعانش همیشه مظلوم بودن هستن حتی با به دست داشتن حکومت
این مظلومیت از بی کفایتی نیست از مهر پاک و عشق پاک علی و اولادشه وگرنه مالک ریگی شدن و چندتا آدم بی دفاع رو کشتن که قهرمانی نیست شیعه علی یعنی خشوع و مردانگی
آفرین به تو حسینی مذهبی که به حقانیت مذهبت ذره ای شک نداری
ابو اسامه
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
منم حاضرم با قزوینی مباهله کنم
nima652
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
سلام
نظرت چیه خودتو معرفی کنی تا ازت بهرمند بشیم؟
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
شماها جز فحش دادن که کار دیگه ای بلد نیستند ... بهترین راه برای فرار از نداشتن سواد و استدلال همینه !!
ایمان
Netherlands
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
عجیبه .... برادران اهب سنت مگه منطق ندارند که حاضر به مناظره نمیشن ؟!!!
انتی کذاب
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
منم حاضرم باتو مباهله کنم تو 3تاخلیفه رو با دخترانشون قسم بده منم اهل بیت رو کی بیام کجا بیام؟؟؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
تاكي دست از اختلاف بر نمي داري سني و شيعه هيچ فرقي ندارد هر دو مسلان و اسلام است
nima652
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
سلام محمد جان
فدای قلب پاکت یه خورده به اطرافت نگاه کن اگه شیعه وسنی فرقی ندارن پس این همه جنایت برای چیه؟ داخل مملکت خودتو نگاه کن چه خبره چرا سنی عملیات انتحاری میکنه تا شیعه بکشه و به بهشت بره؟؟؟
تا حالا از علمای شیعه فتوایی مبنی بر قتل سنی صادر شده؟ اینا همش فرقه داداشم
سلمان حدادی
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
مادر ما را در بین در دیوار کشتند تمام اهل بیت ما را شهید کردند 1400ساله ما را می کشند بعد فرقی نداره؟؟؟؟؟
عجب عجب عجب
انتی سنی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
ما باهمه فرق داریم محمد نمی دونستی بدون
یاس منتظر
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
این حضرات خودشون میدونند حق با چه کسی هست فقط بند مقام و ثروت و دنیان متاسفانه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
جواب های جناب ابوشوارب در المستقله برای د.قزوینی بنظرم کافی هست.ایشان باوجود پذیرفتن بعضی حقایق در آن شبکه هم اکنون برعکس موضع گرفته اند.پس مناظره فایده ای نداره
انتی دروغ گو
United States
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۴
میشه چندتا از اون جوابهای به اصطلاح شما کافی رو بنویسی ماهم بدونیم چون من همه این مناظره رو دیدم وجوابهای اقای قزوینی روهم دیدم شما تو اون سه شب مقابل ایت الله قزوینی کم اوردید بازم دارید انکار میکنید
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
سلام خوشبختانه اهل سنت جواب قانع کننده ندارندچراکه بهترمیدانندحرف حق فقط یکی است وبس
ابوبکر از دوبی
United Arab Emirates
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
من به عنوان یک سنی مقیم امارات از جناب مولوی میخواهم مناظره با پذیرفته از حقانیت مذهبمون دفاع نماید .
نگذارید شک در دل ما به وجود بیاید / شبهات خیلی زیاد شده و اگر پاسخ داده نشود میدونید چی میشه ؟! ............
عمر عمری
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
بسم الله الرحمن الرحیم
من خود به عنوان جوان سنی که با اللهیاری مناظره نمودم و فقط فحش شنیدم بهتون می گم حقانیت مذهب سنت به لطف خدا و یاری برادران ما در شبکه های کلمه و وصال آشکار شده ما خدارو شکر به همه شبهات پاسخ منطقی دادیم ولی سایتامون فیلتر کردن
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
اقای عمر عمری .شما تا حالا صحیح بخاری رو کامل خوندین تو اون کتاب پر از مطلبه برای حقانیت شیعه. و این کتاب هر سال که تجدید چاپ میشه کلی از این مطالبو پاک میکنن. میشه ی جواب قانع کننده به من بدین که چرا هی احادیث این کتاب کم میشه؟یا چرا این همه روایت در مورد سنی هست؟
یا چرا اقای مولوی عبد الحمید مناظره نمیکنه؟
اگه حق با شما برادرانه خوب جواب اینارو بگید که ما هم هدایت بشیم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
با وجود اینکه با خیلی از تندی های اقای اللهیاری مخالفم ولی به هیچ عنوان مزخرفات و بی ادبی های نابرادران اهل سنت باطله از ارزشهای علمی و مطالعه های ایشون کم نمیکنه و ایشون فقط در جواب کسانی که بی ادبی میکنند یا خودشان را به خریت میزنند کمی تند هستند که همه ی ما این خاصیت رو داریم و اصلا هم چیز غیر طبیعی نیست
انتی دروغ
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
عمر عمری حالا چرا با اللهیاری مناظره کردی ؟خوب ایت الله مکارم شیراز اینجا هستند دیگه این همه راه واسه چی رفتی؟البته ایت الله فقط با باسوادها مناظره میکنه میخوای ادرس بدم بیای مناظره کنیم؟
انتی دروغ گوها
United States
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۴
ابوبک از دبی و عمر عمری جوابمو ندادید میخواید باهم مناظره کنیم شماره بدم یا شماره میدید یا همینجا شروع کنیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
سوئیس نبود؟؟؟
انتی مسافر کش
United States
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۴
بود بود
حمید رضا اردبیلی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
سلام دوستان.نیمه شعبان سال91 به مدینه مشرف شدم .به قبرستان بقیع رفتم (برای زیارت)وهابی ها در جلوی همه مقامها بودند و به اکثر زبانها مسلط.دیدم یکی از اونها با روحانی کاروان مازندران بحث میکنه روحانی میگفت چرا خانومها را برای زیارت به بقیع راه نمیدن .وهابی گفت برای این که پیامبر اکرم گفته ورود خانومها به قبرستان حرام.در ضمن خانومها میان گریه میکنن واصطلا حا همه جا رو تبرک میکنن من که دیگه تاب شنیدن حرفهای وهابی را نداشتم گفتم نه این که شما خیلی به حرف پیامبر گوش میکنین که ایشان گفته فاطمه پاره تن من است و خلیفه شما ایشان را به شهادت رسانید در ضمن شما که میگی تبرک کردن خانومها حرام پس چرا در قرآن آمده است که حضرت یعقوب پیراهن حضرت یو سف را به چشمان کورش تبرک کرد و شفا یافت در آن حین اون که جوابی نداشت شروع کرد به فحش دادن و ...(در ضمن بنده یک فرد کم مطالعه و اونها شب و روز در حال مطالعه کردن برای خراب کردن تشیع)خودتون مقا یسه کنید . این است منطق وهابیون
انتی وهابی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
اولا زیارتت قبول حاجی.درثانی امام سجاد سلام الله علیه در کاخ یزید اولین چیزی که فرمودن اینه:شکر خدایی را که دشمنان مارا از ابلهان امت قرار داد
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
پیروان سنت خلفا حتی کتابهای خودشون رو مرسل یا ضعیف میدونن چجوری بیان واسه مناظره؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
فقط حیدر امیر المومنین است نه عمر نه ابوبکر
بلوچبل
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
شعیان فقط ادعا دارند
یا زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
من یکی از مدعیان ، اگر مرد میدانی آدرس kolbenm@gmail.com
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
من دوستان زیادی از برادران اهل سنت دارم منطق شیعه را قبول دارند ولی از متعصبان اهل سنت میترسند