العربیة
SHIA NEWS   :      TEL :+982517838682          FAX: +982517833312     E MAIL:   info@shia-news.com         www.shia-news.com         SHIA NEWS WORLD SERVICE      
دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - 2013 May 20
کد خبر: ۱۷۰۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۸۹ - ۲۰:۵۳
print نسخه چاپی
send ارسال به دوستان
گزارشی از رشد جمعیت وهابیت در كشور؛

افزايش جمعيت وهابيت در ايران

در اين زمينه حدودا ۶۰ فتوا از علماي وهابي در كتاب مجموع فتاوي دارللجنه علماي مكه و مدينه در مورد مشرك بودن شيعه و لزوم قتل شيعيان صادر شده است. نكته ديگري نيز مي‌تواند مسئله را تبيين كند.
به گزارش شيعه آنلاين،‌ بررسي‌هاي انجام شده و برخي آمار موجود حاكي از رشد و افزايش تعجب برانگيز تعداد پيروان فرقه ضاله وهابيت در شهرهاي مختلف جمهوري اسلامي ايران دارد. در همين راستا دكتر «علوي» استاد دانشگاه مشهد نيز در تماس با پایگاه حفا آماری تأسف انگیز از افزايش بي‌سابقه جمعیت فرقه ضاله شیعه ستیز خبر داد.

پس از درج شدن اخباري مبني بر انتقاد برخي مسئولان از افزايش جمعيت كشور، اين استاد دانشگاه مشهد در این تماس با ارائه آماری از رشد جمعیت وهابی و مقایسه آن با شیعیان گفت: پس از تبليغ كاهش جمعيت توسط دولت وقت، عالمان سني تبليغ افزايش جمعيت براي رسيدن به اكثريت را شعار خود قرار دادند و تا امروز نتايج زيادي به دست آورده اند:

۱- امروزه به صورت رسمي و غيررسمي تبليغ مي‌كنند كه حداقل دو زن و بيست بچه داشته باشيد. خودشان در سخنراني‌ها تصريح مي‌كنند كه با اين كار مي‌خواهند به مرحله‌اي برسند كه ايران به كشوري سني مذهب تبديل شود. اگر فقط يك بار به سيستان و بلوچستان مراجعه فرماييد خواهيد ديد كه تبليغ چهار زن گرفتن و تكثير نسل چقدر بين اهل تسنن مشهور و مورد عمل است.

۲- نرخ رشد جمعيت در برخي مناطق سني كه اطلاع دارم 7% است اما در مناطق شيعي بين 1% تا 3/1% است. در برخي روستاهاي مختلط نشين (شيعه و سني نشين) وضع فاجعه بارتر است. مثلا روستايي را سراغ داريم كه در گذشته 65% آن را شيعيان و 35% را سني‌ها تشكيل مي‌دادند اما امروزه 86% را سني‌ها تشكيل مي‌دهند.

۳- مهاجرت اهل سنت سرريز شده از شهرهاي خود به شهرهاي شيعه نشين براي تغيير بافت جمعيتي نيز انكار ناپذير است. در شهرهاي فراواني، مناطق بلوچ نشين تشكيل شده است در حتي در گرگان - رشت و مشهد، چه رسد به شهرهايي مانند بيرجند، كرمان و غيره.

۴- ممكن است سوال شود: اهل سنت هميشه حاكمان مسلمان را «ولي الامر» دانسته و اطاعت از آنان را واجب مي‌دانستند، چگونه بر عليه سياست‌هاي دولت مقابله كردند؟ جواب كاملا روشن است زيرا سني‌ها به مرور زمان از سني به وهابي تبديل شدند و وهابي‌ها اطاعت از حاكم شيعه را حرام، كشتن شيعه را واجب و استتفاده از هر ابزاري براي مقابله با شيعيان را مباح و باعث ثواب مي‌دانند.

ناگفته نماند در اين زمينه حدودا ۶۰ فتوا از علماي وهابي در كتاب مجموع فتاوي دارللجنه علماي مكه و مدينه در مورد مشرك بودن شيعه و لزوم قتل شيعيان صادر شده است. نكته ديگري نيز مي‌تواند مسئله را تبيين كند. تا سال ۱۳۸۲ عمده حملات عليه شيعيان در سيستان و بلوچستان با بمب‌هاي صوتي صورت گرفتند اما از ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۸ همه حملات انفجاري بودند و اين از پيامدهاي تبليغات وهابيت بين سني‌ها بود. از سال ۱۳۸۸ به بعد نيز حملات انتحاري شده‌اند يعني وهابي به خود بمب مي‌بندد و به اميد رسيدن به ثواب با كشتن شيعيان خود را بين شيعيان منفجر مي‌كند.

گفتني است در يكي از شهرك‌هاي مشهد دو مدرسه وجود دارد. دبستان و راهنمايي دخترانه و نيز دبيرستان دخترانه. دبيرستان دخترانه ۸۰% شيعه و ۲۰% سني دارد اما دبستان و ابتدايي دخترانه ۸۰% سني و ۲۰% شيعه. راز اين اختلاف چيست؟ از زماني كه كنترل جمعيت در كشور باب شد و شيعيان كم فرزندي را پيشه خود كرده و سني‌ها افزايش جمعيت را شعار خود قرار دادند، فرزندان بيشتري در بين اهل سنت به دنيا آمدند و آنها هم اينك در سن تا ۱۳- ۱۴ سالگي هستند لذا همگي در مدرسه ابتدايي و راهنمايي درس مي‌خوانند اما سه سال بعد كه بزرگتر مي‌شوند به دبيرستان خواهند رفت و دبيرستان نيز تركيب ۸۰% سني خواهد يافت و شيعيان ۲۰% ابتدايي اقليتي در دبيرستان خواهند شد.


Bookmark and Share
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
انتشار یافته: ۳۵
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۱
73
68
خواهشا این موضوع را به شکل جدی پیگیری کنید . و برای سنی ها محرومیت های شدیدی اعمال کنید. چون آزادانه در حال ترویج وهابیت در کشور هستند.فکری برای مناطق مرزی ساحل نشین نیز بکنید.مثلا شهر ما میناب یک شهر کاملا شیعه نشین است اما چند سالی است که سنی های مهاجر آمدند و علیرغم جمعیت کم دولت هم به آنها اجازه ساخت مسجد داده و الان یک مسجد در شهری 100 در 100 شیعی دارند.مثل میناب ما .
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۱
13
56
به نام خداهمه موضوع این نیست که مردم بهدلیل فتواهای مفتی های وهابیون سنی میشن بعدش هم وهابی میشن امریکاپشت قضیه است وهابیت بردوپایه سواره دلاروتخریب ایناباپول دارندجلومیایندعلتش هم دولت ماست هرجاروفقیرنگه داشته اونابه سرعت کارخودشون روشروع کردند
شبنم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
122
75
من خودم الان مدتیه که درباره ی مذهب تسنن به شدت دارم تحقیق می کنم و بسیار بi اون جذب شدم اما تا حالا هیچ نکته ای رو درباره ی فتوایی مبنی بر کشتار اهل تشیع ندیدم . در حالی که در مذهب شیعه در چند تا از روایات معتبر کشتار افراد مخالف عقاید شیعه مباح است
پاسخ ها
مجید مقدس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۴
لطفا کتاب های آقای تیجانی را بخوانید و بعد به این سوال فکر کنید که مگر میشود خلیفه اول و دوم، برای جانشین خود فکری کرده باشند ولی پیامبر عظظیم الشان از جانشین خود غافل بوده اند؟!
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
113
68
سلام بر همه برادران اهل سنت ایران
پاسخ ها
ویام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
سلام بر برادران اهل تسنن.ولی اینجا جاش نبود.چون احساس جبهه گیری و تفرقه افکنی رو به ذهن متبادر می کنه.یا حق.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
9
112
از شبنم میخوام که یکی از اون روایات رو با آدرس بیاره (که نمیاره) بر فرضم که باشه علما قبول ندارن

برعکس شما فتاوای امام الحرمین سعودیه و یا حتی کمتر از اونو ببینید که شیعه رو واجب القتل میدونه

جالبه که بدونید هرچی انفجار تو عراق رخ میده تو مناطق شیعه نشین وجنوبه امثال بصره و حله و حتی بغداد در شهرکهایی مانند شهرک صدر که شیعه هستند مدام انفجار رج میدهد

در حالی که شمال عراق مناطق سنی نشین تقریبا امنیت 100 در100 دارند

سوال اینه که چرا؟

واقعا چرا؟

چرا باید شیعه رو کشت؟


چرا مردم سعودیه با یهود نمیجنگند؟


چرا راهپیمایی بر علیه فیلم موهن به ساحت پیامبر (ص) در عربستان ممنوع است؟

و چرا های بسیار دیگر



در نهایت الله محمد علی
پاسخ ها
ویام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
سلام برادر عزیز.من به عنوان یک شیعه زاده و معتقد به حقانیت ائمه اطهار،خدمت شما عرض می کنم که جواب همه چراها اینه که آل سعود(آل یهود) اصلا سنی هم نیستند.این کثافتها وهابی و خدمتگذار شیطان پرستان هستند.دلیل حرفم هم از همه اعمال و سکناتشون و چراهای شما کاملا مشخصه.از احداث برج 72 طبقه بالاتر از خانه کعبه و احداث دیوار بجای نماد شیطان که مورد پرتاب سنگ قرار نگیرد.جهت اطلاعات بیشتر سخنرانیهای استاد رائفی پور رو مطالعه کنید.یا مولا علی مدد.
نوح
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
82
115
السلام عليك بر خلفاي راشدين به 1 ابوبكر صديق يار پيغمبر.(پدر هـمسر پيغمبر2عمر فاروق(پدر هـمسر پيغمبر و داماد علي)3عثمان ذي النوره(داماد پيغمبر)4 و علي كرم الله وجهـ (داماد پيغمبر)
و خدا را شكر كه ما ٢٢ نفريم از خانواده ام از سه مادر
پاسخ ها
رحمت
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
افتخاراتی که برای خلفا نوشتی افتخار نیست .داماد کسی بودن درکدام اسلام نشانه خوب بودن است .اسلام بر عمل صالح تاکید دارد.
ویام
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
برادرم نوح سلام.کاش کمی هم به تأکیدات پیامبر در مورد جانشینی مولا علی در جاهای مختلف اشاره می کردی.کاش به حدیث انا مدینـه العلم و علی بابها اشاره می کردی.کاش ........
یا حق.به امید اینکه همه متوجه بشیم که تفرقه بین شیعه و سنی کار کیه و چه هدفی رو دنبال می کنه.التماس دعای فرج.
محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
السلام علیک یا وارث آدم صفوة الله
پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم گشت!
برادر عزیز بهتر مقداری از اعمال مثبت خلفا اول دوم و سوم که برتری بر اعمال و فضایل خلیفه چهارم داشته باشد رو بگین و بگین دلیل ارجحیت اونها چه بوده؟!؟
بنده خدا
|
POLAND
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
61
55
خدایا این جهالت ملت مسلمان تاکی؛20بچه از سه مادر!!گله های حیوانات هم اینطورنیست؛شما آدمیدباورکنید؛مثل آدم زنده کنید؛
بانو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۱
2
17
salam
man chand soal darbare vahabiat daram kasi hast ke javab bede?
1-mikham bedoonam dalaile movafeghin ferghe vahhabiat chie
2-va dalile rade va ya miokhalefin in ferghe chie?
mamnoon misham be man javab bedid bara konferansam niaz daram mer30
عباس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
34
38
دوستان ما در قرن 21 زندگی می کنیم تنها راه مقابله با افزایش جمعیت دادن امکانات است که ما عالمانه وتبعیض آمیز آن را از مناطق اهل سنت نشین دریغ کردیم . پس از ماست که بر ماست.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
0
10
تو این دور زمونه همه علم دارند و میدونند چی به چیه قران کریم خودش معجزه بزرگیه واسه همه تا قیامت ما باید تو این زمونه از خود قران پیروی کنیم تا گمراه نشیم این شیعه و سنی که از اول نبوده اینا رو درست کردند برید از قران چیروی کنید اینکه یکی دست میبنده یکی نه مهم نیست خودتونو گمراه نکنید از خدا یاری بخواهید که همه جا هست نه از بندگانش در کدام روایت امامان بعد از فوت پیامبر از پیامبر یاری خواستند که امروزه تا مشکلی میاد اسم بندگان خدا را میبرید مگر انها از خداوند بزرگترند یا توان بیشتری دارند برید در بزرگی خدا فکر کنید قران معجزه ای بود برای امای این دور زمونه که با علم وتفکر به راه راست هدایت بشند اگه نه واسه اون اعراب مهجزه فیزیکی(در امدن شتر از دل سنگ)کفایت میکرد برویید در مورد بزرگی قران و خداوند تعمل کنید انشا اله که خداوند دلهایمان را روشن کند
پاسخ ها
محمد س
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
سلام برارد عزیز
بهتر است کمی مطالع در باب کتب شیعه داشته باشید! ما (شیعیان) با دلایل قرآنی معتقد به نیاز به وجود امام هستیم !
ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
9
2
بنام خدا
فکر می کنم بعد از 1400 سال از دوران اسلام این نام علی بن ابی طالب (علیه السلام) وفرزندانش است که در جهان می درخشد همه دنیا حتی اهل تسنن نیز نام حضرت علی (علیه السلام ) را با افتخار یاد می کنند واین نشانه حقانیت ایشان است
اما از همه می خواهم فراموش نکنیم که ما امام زمان (عجج )داریم امیدوارم همه برای تزکیه ,و تربیت نفس ازخودمان شروع نماییم و برای سلامتی وتعجیل در فرجشان دعا را فراموش ننماییم
مهدی فاطمه منتظرماست (یا علی مدد)
عرفان
|
-
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
7
1
به نظر من دولت مقصر است چه در سیاست خارجی و چه در سیاست داخلی! در سیاست خارجی تمام هم وغم دولت صرف مبارزه با دول غربی بخصوص آمریکا و اسراییل شده بطوریکه امروز بخاطر همان سیاست مردم به شدت در مضیقه اقتصادی قرار گرفته اند.بر خلاف آنانی که آمریکا و اسراییل را پشت هر مسئله ای می بینندمن اعتقاد دارم که خیلی از حوادث تلخ برای شیعیان چه در صدر اسلام و چه اکنون ساخته و پرداخته همین برادران سنی افراطی است!
در سیاست داخلی هم دولت آنچنان در فکر به در کردن رقبا و انحصار طلبی است که حتی در فکر یک برنامه تنظیم خانواده اجباری برای این اقلیتها نیست!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
1
6
اخه عقل کل وقتی خرج خودمون رو نمیتونیم در بیاریم چطوری بزاریم بچه دار بشیم
عبدالله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۸
0
56
به نام ا... ؛ تعجب مي كنم كه هنوز آدم هايي وجود دارند كه به دنبال چنين مسائلي هستند. پس بگذاريد لحظه اي با منطق شما بحث را آغاز كنم : به فرض جمعيت شما ده ها نفر بيشتر از سني ها ، واقعا فكر كرديد چه اتفاق مثبتي مي افتد؟ مثال زنده ، وضعيت حاضر ايران است ( از لحاظ فرهنگي ، اقتصادي ، اجتماعي ، فساد ، فقر و ... ) كه با داشتن تمامي قدرت و بسيج امكانات در چه جايگاهي است؟! حال اين وضعيت را قياس كنيد با دوره قبل دوره صفويه كه اكثريت ايران سني مذهب بودند و كساني چون امام شافعي و غزالي ها محبوب ايرانيان ( يعني در دوره قبل از صفويه ، پدران شما هائي كه اكنون مدعي هستيد همه سني بودند . مراجعه كنيد به كتب تاريخي دست نخورده ) و توجه كنيد به آمار دانشمندان ، اندشمندان ، شعرا ، علما و عرفاي آن دوره كه اكنون نيز جزو تنها افتخارات ايران هستند كه در كل جهان پذيرفته و شناخته شده اند؟! اصلا آن دوره بعد اسلام آوردن ايرانيان كه همه سني بودند را حتي با دوره قبل اسلام در ايران قياس كنيد ، آيا به جز جهانگشاياني چون كوروش و داريوش مي توانيد نام حتي يك دانشمند ( همانند ارسطو و سقراط يوناني ها و.. ) را نام ببريد ؟! نمي توانيد؟! برادرم ، سني هاي ايران برخلاف شيعان كشورهاي عربي و كشورهاي ديگر كه تقريبا همگي از ايران و مناطق شيعه نشين مهاجرت كردند ، اهلا متعلق به آن منطقه اند . تفاوت آنها با ساير مذاهب اينست كه پدران مردمان مناطق سني نشين ايران ، در دوره صفويه بر مذهب پدران خود ثابت ماندند و هرگونه فشار سبب تغيير آئين و مذهب در آنها نشد به خاطر همين موضوع مناطق مرزي همگي سني نشين هستند. جمعيت حاضر سني هاي ايران 30% ايران مي باشد . حال شما بگوئيد 3 % ، باز اتفاقي نمي افتد چرا كه زمين اگر گاليله بگويد ثابت است ، باز با امر خداوند سبحان درحال چرخش است . در خصوص مهاجرت يك نمونه كوچ برايتان مثال بزنم: تمامي شهرهاي مرزي ساحلي سني به واسطه مهاجرت دادن برادران تشيع و فراهم نمودن اشتغال براي آنان اكنون به نفع آنان در حال تغيير است ( بندرعباس ، گنبد ، كيش ، بوشهر و... ) ، ايرادي ندارد همه ايراني هستيم و اول آخر خواست خواست خدا خواهد بود نه برنامه ريزي و تعصب من و تو ، و گرنه مغول تاكنون نسل هر چه ايراني را نابود كرده بود. مثالي ديگر مي زنم ، در سه دهه گذشته بيش از80% زمينهاي تركمن صحرا در اختيار مهاجرين سيستاني و.. قرار گرفته و نزديك چند صد روستا ، شهرك و چند شهر در آن مناطق و با تمامي امكانات تحصيل و اشتغال در اختيار آنان قرار گرفته و تقريبا جمعيت بيكار آن مهاجرين ديروز و مدعيان امروز، بسيار كم در حاليكه كه در مناطق تركمن نشي كه بوميان گلستان مي باشند بالغ بر 80% جوانان بيكار و از جمعيت گلستان در حدود 30% وحتي بيشتر به نفع مهاجرين تغيير كرده است( مهاجرين مازندراني ، شاهرودي آذربايجاني ، سبزواري و... كه جاي خود دارد ). به عنوان نمونه گنبد كه بزرگترين شهر تركمن نشين ايران است ، از 7 عضو شوراي شهر ، تنها 1تركمن عضو شوراي شهر مي باشد ؟ به نظر شما چه اتفاقي افتاده است ؟ آيا باز سني ها بدنبال چنين مسائلي هستند؟! نه برادرم ! امروز سني هاي ايران آنچنان گرفتار فقر و بيكاري و محروميت و بدبخي هاي خود هستند كه مجالي براي چنين افكاري ندارند.... صحبت فراوان است ، اما حرف دواي هيچ دردي نيست. فقط مي توانم دعا كنم خداوند رحمن و رحيم ، همه ما انسانها را از افكار پليد و نقشه هاي جاه طلبانه به دور دارد و هدايت و صراط مستقيم را نصيب همه بندگان خود كند ، چرا كه در لحظه جان دادن ، تنها تقوا و اعمال صالح است كه به كار مي آيد نه برعليه ديگران و جهت نابودي ديگران نقشه كشيدن .
یه دوست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۲
2
1
اخر چرا مسولان کاری برای این چیز نمکنند ما شدیم مثل ادم های که دین را دردستش گرفت و میگه نمیدم مردم شهرجلگه ی مورد حملهی سنی ها قرار گرفته و چرا بایداینقدر رشت کرده باشه از کجاریشه گرفته چرا همیشه ما دراخرین لحظه فکر اینجور چیزا بایدباشیم انها چه کار میکند که دارن ازما جلو میزن ت ورا خدا یه کاری کنید
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
6
1
به نام خداوند
من از همه شما خواهش می کنم کتابهای دکتر نجاح الطایی را بخوانید از جمله یارغار که اصلا ابوکر در غار حضور نداشت یا لقب فاروق برای علی علیه السلام بود که به عمر خطاب نسبت دادند دوستان علمای آنها تاریخ را تحریف کردند به همین راحتی پس وظیفه ما در این دوران بیان واقعیت ها به دور از هرگونه جنجال است پس با قول نرم باید با آنها برخورد کنیم
مینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
4
0
به نام حضرت دوست
به نظر من فقط باید پشت سر رهبرمان حرکت کنیم زیرا ایشان مسیر را بهتر از ما می بینند .اگر مذهب شیعه بر حق است (که این چنین نیز هست) بایستی به دور از هرگونه گریبانگیری و با منطق علمای خویش آنها را بیان کنیم نه منطق و رای خودمان
من با نظر مقام عظمای ولایت در مورد افزایش جمعیت موافقم زیرا ایران تنها کشور با حاکمیت شیعی است و این مهم نیز بایستی تا ظهور امام دوازدهم پابرجا بماند
من با مطالعه کتابهای دکتر نجاح الطایی و نیز دکتر تیجانی و کتاب شبهای پیشاور بسیار موافقم و به خواهران و برادران اهل سنت نیز پیشنهاد می کنم آنها را مطالعه فرمایند
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۶
12
2
سلام از تمام برادران اهل سنت و تشیع خواهشمندم وحدت را حفظ کرده و به بیانات مقام معظم رهبری توجه کنند چون ما دشمنان بزرگتری داریم که به خون تمام مردم این سرزمین تشنه هستند
عمار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۰
2
3
با سلام بنده اصلا به بحث وهابی وسنی وشیعه کاری ندارم فقط شمارا به خدا جواب این سوال من رو بدید اگر وهابی ها کشتن شیعه رو واجب می دانند مگر حکام عربستا ن وهابی نیستند چرا هنگام مشرف شدن شیعیان به خانه کعبه آنها را نمی کشند ونکته دیگر این که گیرم کل دنیا سنی بشن چه تغییری در روح حقیقت خواهد داشت مهم اینست که عقاید ما بر حق باشد نه این که هم عقیده هایمانم در اکثریت
عمر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
0
3
درماتم ال علی خون همچودریا میرود
تیغ است برسر میزند دست است بالا میرود
ازعشق آل بوالحسن این تیغ زن وان سینه زن دادوفغان مرد وزن تاعرش اعلی میرود
برادران اهل تشیع این شعریکی از شعرای اهل سنت به اسم شیخ رضا است ومن خودم هم اهل سنت هستم فقط من یه چیزیو میگم هیچ اهل سنتی نیست در دنیا که به ال بیت پیغمبر (ص) توهین بکنه ققط من از بردران وخواهران اهل تشیع چندتا سوال دارم اگه بی تعصب رفتید دنبالش به خیلی چیزها میرسی اینکه ایا معتقد به عالم بودن خدا هستید؟2)ایا خدا علمس فقط مربوط به زمان پیغمبر(ص) بوده و علم خدا نمیدونسته بعد پیغمبر (ص) چه اتفاقی رخ خواهد داد ؟
خداوند در خیلی ار آیات مهاجرین وانصار را بزرگ توصیف فرموده ومی فرماید من از انها راضیبم در حالی که خیلی از اهل تشیع میگن که صحابه بعد پیغمبر مرتدد شده اند حال اگه به دو سوال پاسخ دادید وهمین بود جوابتان مسلما خدا را با علم ناقص شناخته ای وخداون مطمئنا بون نقص هستش
پاسخ ها
حسین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۵
دوست بزرگوار معنی آیه مربوط به همه ی مهاجرین و انصار نمی شود . در معنی لغوی آیه تحقیق کنید متوجه میشوید
عمر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
1
1
برادر من وقتی میگید معنی ایه یعنی اینکه فقط یه ایه مربوط به صحابه را خوندی ودیگه هیچ وقتی خداوند در ایه 100سوره مبارکه توبه میفرمایدپیشگامان نخستین مهاجرین وانصار ،حالا سوال من ازشما اینه پیشگامان نخستین مهاجرین وانصار چه بزرگوارانی بوده اند ایا انکار میکنی که ابوبکر وعمر وعثمان وعلی وخیلی از صحابه های بزرگوار جز مهاجرین پیشگام بوده اندوتمام کسانی که در مدینه به مهاجرین جا دادندبا ایمان ایاجزوانصاراولین نبوده اند شما میگید که بعد پیغمبر غیر از چند نفر که تعدادشان به انگشتهای دست هم نمیرسه مسمان باقی ماندند وبقیه مرتددشدند در حالی که شما بیشتر نظرتون در مورد مهاجرین هستش پس چه جوابی در مورد انصار دارید خواهشن بی تعصب باشید.
زتخت وتاج جم وکی مراست عارف ولیکن
به استان ولایت ،کمینه خاک نشینم
علی عالی اعلی ،امیر صفدر حیدر
که هست راهنمای یقین ورهبر دینم
مستوره اردلان شاعر کرد اهل سنت
عبدالله
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۰
2
0
حقانیت مذهب تشیع که همان اسلام ناب محمدی است از آفتاب ظهر روز گرم تابستان مشخص تر و واضح تر است مگر آنکه کوردلانی چشم خود را بروی حقیقت ناب ببندند و انکار خورشید حق نما شوند فقط کمی تفکر کنند از برادران اهل سنت تقاضا میکنم به این چند سوال بدلیل عقل جواب دهند عقل خود را قاضی قرار دهند و کمی تفکر کنند/1- شما میگوئید پیامبر برای خود جانشین تعیین نکرد چگونه میشود پیامبری که به جنگ و یا عزوه میرفت جانشینی برای دوران غیبت وجود مقدس خود در شهر مدینه معین میکرد پس پس از ارتحال وجود مبارک امت اسلام را به حال خود رها کرده باشد و جانشینی معین نکرده باشد چرا منکر حدیث غدیر خم می شوید؟چرا خلیفه اول و دوم حق داشتند برای خود جانشین تعیین کنند اما پیامبر گرامی اسلام چنین حقی نداشت ؟ چرا زمانی که پیامبر در بستر بیماری بود فرمود برایم قلم و دوات بیاورید تا وصیتی بنویسم تا گمراه نشوید خلفه دوم ممانعت کرد و گفت این مرد یعنی رسول الله هذیان می گوید پناه بر خدا چون میدانست پیامبر گرامی اسام چه میخواستند بنویسنو مهر تایید بر جانشنی بحق امیرمومنان علی بزنند اما با این رفتار خلیفه دوم پیامبر از او رو برگردانید 2- شما که معاویه را خال المومنین میدانید چطور جنگیدن او با علی علیه اسلم در جنگ صفین و کشته شدن 100000نفر انسان بیگناه را توجیه میکنید؟3- شما که عائشه را ام اامومنین میدانید چطور جنگیدن او با شیر خدا علی ع را در جنگ جل و کشته شده هزاران انسان بیگناه را توجیه میکنید؟ اله اکیر گمراهی و جل تابکی و اصرار برآن تا بکی چه جواب برای شب اول قبرتان دارید زمانی که از شما بپرسند امامتان کیست؟آیا امام معصوم را رها کرده ایید و خواخاهید گفت ابوحنیفه؟و ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۲
0
0
باباجان. لطفا در خانه. خود یک نگاهی. بنداز. وببین. هر دستگاه. برقی. یک دفتر چه دارد. و دفترچه هر دستگاه بادستگاه دیگر فرق دارد ولی نه زیاد.
بنابراین سعی نشود روش کار لباسشویی را با دستگاه کولر اشتباه گرفته شود برای بهترین بازدهی دفترچه هر دستگاهی برای خود آن دستگاه استفاده شود
سنی از هرمزگان بزرگ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
0
1
متاسفم برادر علی
همیشه ما افتخار میکردیم تو هرمزگان چیزی به نام تفاوت مذهب نداریم او همیشه افتخار میکردیم که هرمزگانی هستیم جدای هز هر تفاوتی اما نمیدونم چه شده که برادر علی از میناب احساس خطر کرده وباید به احساس خطرش خیلی عاجل رسیدگی بشه
محمد
|
UNITED STATES
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
0
0
سلام،بیائید خودمون رو از تعصب جاهلانه دور کنیم و گذشته رو پشت سر بگذاریم و برای رسیدن به اسلام واقعی به سمت قرآن بریم .
اصغر از تاکستان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
0
0
مهم اینه که هم پیرو پیامبر هستیم
ناشناس
|
GERMANY
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۷
0
0
سنی را با وهابیت اشتباه نگیرید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد