۰

کاهش بی‌سابقه شمار زائران خانه خدا

تعداد زائران خانه خدا در شرایط کنونی در مقایسه با سال گذشته همین زمان 30 درصد کاهش داشته که اگر این وضع ادامه یابد شرکتهای حج و عمره بیش از 100 میلیون ریال سعودی خسارت خواهند دید. همزمان با کاهش تعداد زائران خانه خدا، رزرو هتلها، آپارتمانهای مبله و خانه های مورد استفاده زائران خانه خدا بین 20 تا 30 درصد لغو شده است.
کد خبر: ۱۳۷۰۵
۱۲:۴۹ - ۲۴ تير ۱۳۸۸
رئیس کمیته حج و عمره عربستان گفت: به علت شیوع آنفلوآنزای خوکی و ترس مسلمانان از سفر به مکه مکرمه، تعداد زائران خانه خدا در مقایسه با سال گذشته 30 درصد کاهش داشته است.

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از خبرگزاری مهر شرکتهای حج و عمره و هتلهای مکه و مدینه از ورشکستگی نسبی در موسم حج امسال خبر داده اند که ممکن است دهها میلیون خسارت به آنها وارد شود. علت این ورشکستگی نسبی شیوع آنفلوآنزای خوکی عنوان شده که باعث شد بسیاری از زائران سفرحج را لغو کنند.

سعد جمیل قرشی رئیس کمیته حج و عمره و عضو شورای ادای اتاقهای تجاری صنعتی مکه مکرمه اظهار داشت: تعداد زائران خانه خدا در شرایط کنونی در مقایسه با سال گذشته همین زمان 30 درصد کاهش داشته که اگر این وضع ادامه یابد شرکتهای حج و عمره بیش از 100 میلیون ریال سعودی خسارت خواهند دید. همزمان با کاهش تعداد زائران خانه خدا، رزرو هتلها، آپارتمانهای مبله و خانه های مورد استفاده زائران خانه خدا بین 20 تا 30 درصد لغو شده است.

وی افزود: با وزارت بهداشت به صورت مداوم ارتباط برقرار می شود تا تمامی تدابیر و اقدامات به منظور مبارزه با شیوع بیماری آنفلوآنزای خوکی در نظر گرفته شده و جهان اسلام نسبت به امنیت و سلامتی خود در موسم حج اطمینان حاصل کند .
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: